لولانگ، بزرگترین کروکودیل جهان

“لولانگ” نام کروکودیلی است غول‌پیکر و ۶٫۱۷ متری که پس از به دام افتادن در سال ۲۰۱۱ توسط اعضای رکوردهای گینس اندازه‌گیری شد. این کروکودیل آب شور سپتامبر گذشته در “بوناوان” در استان آگوسان دل‌سور در فیلیپین به دام افتاد و تا کنون دو نفر را به قتل رسانده است.

بر اساس گزارش سخنگوی رکورد‌های جهانی گینس، طول این خزنده درنده ۶٫۱۷ و وزن آن بیش از یک تن است. در این شرایط این کروکودیل توانست از کروکودیل استرالیایی پنج متری سبقت گرفته و به بزرگترین کروکودیل به دام افتاده در جهان تبدیل شود.

حضور لولانگ باعث شده تا توریست‌های فراوانی برای دیدن آن بروند. اما این نگرانی وجود دارد که نمونه‌های بزرگتری از این جاندار در تالابهای نزدیک حضور،‌جایی که ماهیگیران زیادی در آن به ماهیگیری می‌پردازند وجود داشته باشد.

تا کنون به واسطه وجود لولانگ در پارکی در مرکز تحقیقاتی و اکوتوریستی در بوناوان ۴۶ هزار دلار سرمایه به دست آمده است. این کروکودیل در سال ۲۰۰۹ و پس از کشته شدن یک کودک و ناپدید شدن یک ماهیگیر، طی شکاری سه هفته‌ای درمیان دامی از کابل‌های فولادی به دام افتاد. همچنین در این دوره زمانی بوفالوها نیز مورد هجوم کروکودیل‌ قرار می‌گرفتند.

نام این بوفالو درواقع نام یکی از مقامات دولتی فیلیپین است که در سفری به بوناوان برای اسیر کردن این جاندار، سکته کرده و جانش را از دست داد.

منبع: همشهری

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.