تفاوت بازی جنسی با رفتار جنسی در کودکان

کودک به‌طور معمول از سنین حدود ۳ سالگی نسبت به اجزای بدن خود و دیگر کودکان حساس و کنجکاو می‌شود. این حساسیت ممکن است سبب نگرانی والدین شود و گاهی بازی‌های جنسی کودکان را که فقط از سر کنجکاوی آنان صورت می‌گیرد، با رفتارجنسی اشتباه بگیرند و به حساب انحراف بگذارند.

دکتربهزاد قربانی با بیان اینکه ممکن است پدر و مادر با دیدن برخی بازی‌های جنسی کودک -چه با خود و چه با سایر کودکان- زیاده از حد وسواس نشان دهند، به «روزنامه یران» می‌گوید: ممکن است والدین با تصور اینکه کودکشان در بزرگسالی دچار انحرافات اخلاقی می‌شود، رفتارهای خشونت‌آمیز و نادرست از خود بروز دهند و سبب آسیب‌های روانی شدیدی به کودک شوند.به گفته این روانپزشک و عضو کلینیک سلامت جنسی باید نهادهای مربوطه به‌عنوان مثال آموزش و پرورش با گذاشتن دوره‌های آموزشی برای والدین در زمینه فرق بازی جنسی و رفتار جنسی کودکان بویژه در مقاطع پیش دبستانی و دبستانی، آنها را در این زمینه آگاه سازند.

بهتر است سرفصل‌های آموزشی ویژه‌ای هم برای اولیای مدارس در نظر گرفته شود.یکی از سؤال‌های رایج کودکان از والدین سؤال در زمینه چگونگی تولد است که متأسفانه هنوز خیلی از والدین و حتی اولیای مدارس نمی‌توانند پاسخ مناسبی در این باره به کودک بدهند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] تفاوت بازی جنسی با رفتار جنسی در کودکان […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.