چرا دهان کودک بوی بد می گیرد؟

نگهداری فرزند آسان نیست، بوی بد دهان را که به معادله اضافه کنید سخت تر هم می شود. بوی بد دهان چیزی است که برای همۀ ما اتفاق افتاده است. در بیشتر موارد، این وضعیت کوتاه مدت است و در عرض یک یا دو روز از بین می رود. ولی در بعضی مواقع، ممکن است مداخله دندانپزشک یا پزشک مورد نیاز باشد. اگر متوجه شدید که به رغم بهداشت دهان و دندان دچار مشکل بوی بد دهان هستید، باید به این موضوع توجه کنید. در اینجا چند علت بوی بد دهان کودک بیان شده است.

علت بوی بد دهان کودک

۱. بهداشت ضعیف دهان و دندان
علت اصلی بوی دهان در کودکان، حضور باکتری های خاص در دهان است. اگر بهداشت دهان و دندان نادیده گرفته شود، مواد غذایی در دهان، دندان ها، لثه ها و زبان قرار می گیرند و همین باعث می شود که دهان کودک بوی بد بگیرد.

دندانپزشکان توصیه می کنند هر روز صبح و قبل از خواب دندان های کودک را بشویید تا از باکتری های موجود در دهان، جلوگیری شود.

۲. خشک شدن دهان
گاهی اوقات که کودکان نمی توانند از طریق سوراخ بینی نفس بکشند، مجبورند با دهان تنفس کنند، همین باعث خشکی دهان کودک می شود. وقتی دهان خشک می شود بزاق موجود در آن کم می شود و دهان محل ایده آلی برای انباشت و رشد باکتری ها می شود. در طول مدت خواب، بدن بزاق کافی تولید نمی کند، به همین دلیل هنگامی که صبح از خواب بیدار می شویم دهانمان بوی بد می گیرد.

علت بوی دهان کودک
بهداشت ضعیف دهان و دندان علت اصلی بوی بد دهان کودک است

۳. غذای ناسالم یا اسنک
وعده های غذایی و تنقلاتی که شامل مواد غذایی تلخ مانند سیر و پیاز هستند، می توانند باعث ایجاد بوی بد دهان شوند. غذاهای حاوی شکر مانند آب نبات و نوشیدنی ها نیز می توانند به طور بالقوه برای دهان کودک مضر باشند زیرا شکر باعث جذب باکتری می شود. برای جلوگیری از بوی بد دهان، فرزندتان را تشویق کنید که بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را بشوید. این امر پس از خوردن یک دسر بسیار مهم است.

۴. اشیاء خارجی
بچه ها کنجکاو هستند و هر چیزی را داخل دهان خود می گذارند. گاهی ممکن است مواد غذایی را به اسباب بازی ها بزنند و سپس در دهان خود بگذارند. در نتیجه میکروب وارد دهان می شود و همین امر باعث بوی بد دهان می شود.

۵. عفونت یا بیماری
عفونت های سینوسی مثل سرفه، سرماخوردگی و آلرژی ممکن است باعث بوی بد دهان شوند. باکتری هایی که در دستگاه تنفس تولید می شوند باعث بوی بد دهان می شود. پس از آنکه عفونت ها پاک شدند، معمولا بوی بد دهان از بین می رود. با این حال، اگر این وضعیت ادامه داشت، به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

۶. پوسیدگی دندان
ترس از پوسیدگی دندان در همه والدین وجود دارد. در چنین مواردی، مسواک زدن به تنهایی کمک نمی کند. در این مواقع باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: The cause of bad breath in a child

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.