علت کابوس شبانه در کودکان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کودکتان هنگام خواب ناگهان فریاد می زند و از خواب بیدار می شود! در این مطلب قصد داریم علت کابوس شبانه در کودکان را مورد بررسی قرار دهیم:

کابوس ها چه هستند؟
کابوس ها رویاهای بدی هستند که وقتی کودک در خواب عمیق است، می ترسد و از خواب بیدار می شود. بیشتر کودکان جزئیات کابوس را به یاد دارند و می توانند آن را برای شما تعریف کنند. این کابوس کودک را ناراحت می کند و کودک هیچ راهی برای ارتباط با آن ندارد. ترس های شبانه و کابوس در میان نوزادان رایج است.

کابوس شبانه در کودکان به چه دلیل اتفاق می افتد؟

کابوس ها ناشی از اتفاقاتی هستند که در طول ساعات بیداری برای کودک اتفاق می افتد. در اینجا برخی دلایل کلیدی کابوس بیان شده است.

وضعیت ترسناک
کودک می تواند توسط چیزهایی ناراحت شود که به نظر طبیعی می رسد. اگر کودک یک تصویر ترسناک دیده باشد، یا زمان زیادی را با فردی بگذراند که از او واهمه دارد در کابوس او نقش مهمی خواهد داشت. بعضی کودکان بعد از گوش دادن به داستان های ترسناک کابوس می بینند.

دارو
بعضی داروها منجر به کابوس شبانه در کودکان می شوند که به عنوان کابوس ناشی از دارو شناخته می شوند. در اغلب موارد، متوقف کردن دارو یا تغییر در دوز آن می تواند باعث کاهش کابوس شبانه شود.

علل کابوس شبانه در کودکان
ریفلاکس گوارشی می تواند برای کودکان ناراحت کننده باشد و منجر به کابوس شبانه شود

استرس و اضطراب
ممکن است کودک در مورد چیزی ترس یا اضطراب داشته باشد و همین منجر به کابوس شود. استرس و اضطراب ممکن است طبیعی باشد اما بهتر است علت آن را پیدا کرده و رفع کنید.

خستگی
حوادث حاد که خواب و بیداری نوزاد را مختل می کند، به طور غیرمستقیم باعث شکل گیری رویاهای منفی در مغز کودک می شود. این رویاهای منفی باعث کابوس شبانه در کودکان می شوند.

وعده غذایی سنگین قبل از خواب
خوردن یک وعده غذایی سنگین درست قبل از خواب، یکی از علل کابوس در بزرگسالان است. اما معلوم نیست که آیا این موضوع در مورد نوزادان هم صدق می کند، هرچند ممکن است کودکان نوپا نیز به این موضوع حساس باشند.

ریفلاکس معده
ریفلاکس گوارشی می تواند برای کودکان ناراحت کننده باشد و اگر وضعیت همچنان ادامه داشته باشد، منجر به کابوس شبانه می شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا ریفلاکس معده می تواند علت مستقیم کابوس باشد. اما برای والدین مهم است که تمام علائم کابوس را بدانند و آن ها را رفع کنند.

منبع: Causes of nightmares in children

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.