روش تیزکاری تیغه و شبکه چرخ گوشت

امروزه چرخ گوشت به عنوان وسایل مورد نیاز آشپزخانه در همه جا دیده می‌شود، این وسیله پرکاربرد گوشت، سبزیجات و سایر مواد غذایی را به آرامی خرد می‌کند‌ اما در بعضی مواقع ممکن است دستگاه خردکن دچار نقص شود. ممکن است تیزی تیغه‌های چرخنده کاهش پیدا کند و در عملکرد برش آن نیز اختلال ایجاد شود.‌ در این مواقع تیزکاری تیغه و شبکه چرخ گوشت بهترین ایده است، برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت چند روش وجود دارد، اگرچه روند تیز کردن ساده است اما زمان لازم برای انجام آن طول می‌کشد.

روند تیزکاری تیغه چرخ گوشت

انتخاب مکان مناسب برای تیز کردن

اولین کاری که باید انجام بدهید انتخاب مکان است، محدوده باید ایمن و اطراف آن باز باشد. همچنین باید بدون موانع و مسطح باشد، حالا باید آینه را روی زمین بخوابانید.

جداسازی قطعات چرخ گوشت

در مرحله دوم، باید قطعات چرخ گوشت را جدا کنید. فرآیند جداسازی قطعات تقریباً آسان است اما نیاز به رعایت مسائل ایمنی دارد. استفاده از کتابچه راهنمای چرخ گوشت، به شما کمک زیادی خواهد کرد. در حقیقت، دفترچه راهنما، دستورالعمل جداسازی و نصب دستگاه را به سادگی بیان کرده است. متاسفانه، بسیاری از کاربران هنگام جداسازی قطعات از مسائل امنیتی ناآگاه هستند و از دستکش استفاده نمی‌کنند. گم شدن پیچ‌ها یک واقعیت رایج دیگر است، بنابراین مطمئن شوید که پیچ‌ها را در یک مکان امن و همه را در کنار هم نگه داشته‌اید. علاوه بر این عدم استفاده از دستکش عامل دیگری است، به یاد داشته باشید یرخی از عناصر تیز وجود دارد که ممکن است باعث بوجود آمدن آسیب‌های ناگهانی شود.

تیزکاری تیغه چرخ گوشت
انتخاب مکان مناسب اولین مرحله برای تیزکاری تیغه چرخ گوشت است
تمیز کردن قطعات

علاوه بر این شما باید قطعات را تمیز کنید. غالباً مقداری گوشت یا مواد اضافی در تیغه چرخ گوشت وجود دارد یا گریس‌ها یا روغن‌ها به آن چسبیده‌اند. می‌توانید از یک پارچه تمیز برای پاک کردن ضایعات اضافی موجود در قطعات استفاده کنید.

قرار دادن آینه

در این مرحله شما باید آینه را روی سطح صاف قرار دهید. مطمئن شوید که سطح کاملاً مسطحی را انتخاب کرده‌اید. اگر سطح یکنواخت نباشد، ممکن است آینه شکسته شود و یا هنگام تیز کردن احساس راحتی نکنید. حالا از کاغذ سنباده ۱۲۰ گرمی روی آینه استفاده کنید. اگر کاغذ سنباده با اندازه شیشه مناسب نیست، قسمتی از طول آن را برش دهید. اگر اندازه کاغذ سنباده مناسب نباشد، استفاده از آن بر روی شیشه کار سختی است.

آزمایش کردن تیغه

قبل از شروع به تیز کردن، باید مقدار تیزی تیغه را بررسی کنید. این تعیین خواهد کرد که چقدر به تیز کردن آن نیاز دارید. می‌توانید از تکه‌ای کاغذ اضافه برای بررسی آن استفاده کنید.

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت
قبل از شروع به تیزکاری تیغه چرخ گوشت باید مقدار تیزی تیغه را بررسی کنید
شروع تیز کاری تیغه

اکنون شما در مرحله تیز کردن تیغه هستید، تیغه را در زاویه ۴۵ درجه نگه دارید. حالا تیغه را روی سطح کاغذ سنباده بکشانید. بررسی کنید که لبه‌ها در تماس نزدیک با کاغذ سنباده باشند، علاوه بر این برای بدست آوردن وضوح یکنواخت، باید لبه‌ها را بچرخانید.

ادامه روند

برای اینکه تیغه چرخ گوشت تیزتر شود، باید مالیدن روی کاغذ سنباده را ادامه دهید، تا زمانی که سایه‌ای براق بر روی لبه به وجود نیامده این عمل را ادامه دهید. در کنار آن، در حین انجام کار می‌توانید بعد از گذشت زمان‌های کوتاه مقدار تیزی تیغه را بر روی کاغذ اضافه بررسی کنید. هر زمان که از مقدار تیزی تیغه، رضایت داشتید می‌توانید عمل تیز کردن را متوقف کنید.

کند شدن تیغه چرخ گوشت
برای اینکه تیغه چرخ گوشت تیزتر شود، باید مالیدن روی کاغذ سنباده را ادامه دهید
تمیز کردن منطقه

پس از اتمام کار تیز کردن تیغه، منطقه مورد نظر را تمیز کنید، ممکن است در اطراف آب وجود داشته باشد و یا ممکن است ضایعاتی وجود داشته باشد. بنابراین، باید آنها را پاک کنید. محل را بررسی کرده و تمام عناصر ناخواسته را حذف کنید. پاک کردن کف با آب تازه ایده خوبی است.

وصل کردن قطعات به ترتیب

در مرحله آخر نیاز است که دوباره قطعات چرخ گوشت را بر روی هم سوار کنید. قسمت‌های جدا شده را جمع کنید و قطعات را یکی پس از دیگری در کنار هم قرار دهید. اگر برای اولین بار چرخ گوشت را باز می‌کنید، بهترین ایده این است که قطعات را از ابتدا به ترتیب شماره گذاری کنید. همچنین این روش باعث رفع سردرگمی و کاهش زمان مونتاژ قطعات خواهد شد. استفاده از وسایل و نکات ایمنی را در حین مونتاژ دوباره قطعات چرخ گوشت فراموش نکنید.

منبع: sharpen meat grinder blades

مطالب مرتبط:
علت بوی سوختگی کولر آبی

چگونه برفک یخچال را از بین ببریم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.