چند درمان خانگی و موثر برای موخوره در کودکان

درمان خانگی موخوره کودکان کاری دشوار است. در واقع نحوه مراقبت از موهای کودک به نوع موی او و سطح فعالیت کودک بستگی دارد. البته از طریق آزمون و خطا می‌توانید یک روال مراقبت از مو ایجاد کنید که کارساز باشد. داشتن عادت‌های درست و موثر از همان اوایل کودکی بسیار مهم است.

شامپوی کودک را متناسب با موهای کودک انتخاب کنید. به نوع موهای کودک (صاف، موج‌دار، چرب و خشک)، میزان فعالیت و سن او توجه کنید تا مشخص شود باید هر چند وقت یکبار موهای او را شامپو بزنید. نیازهای کودکان از کودکی به کودک دیگر متفاوت خواهد بود. همچنین ممکن است مجبور باشید نوع شامپو را بر اساس تغییرات آب و هوایی انتخاب کنید. کودکان نوپا باید هفته‌ای سه بار موهای خود را شامپو بزنند.

نکته:
موهای چرب و صاف باید یک بار در روز یا یک روز در میان با شامپو شسته شود.
موهای صاف و غیر چرب را می‌توان هفته‌ای یکبار یا دو بار شامپو زد.
موهای فرفری یا موهای خشک باید هر ۷ تا ۱۰ روز با شامپو شسته شوند. همچنین موها بعد از تعریق زیاد یا شنا باید با آب شسته شوند.

راه‌های درمان موخوره در کودکان

درمان روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل یک ماده مرطوب کننده موثر و محبوب است. این ماده از اسیدهای چرب متوسط زنجیره‌ای تشکیل شده است که به راحتی توسط مو جذب می‌شود. علاوه بر این دارای خواص مغذی است که می‌تواند به ترمیم و درمان موخوره ‌کودکان کمک کند.

روش استفاده: روغن نارگیل را از ریشه تا نوک موهای خود بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد موهای خود را با استفاده از شامپوی معمولی بشویید. سپس با حوله موهای خود را خشک کنید و از استفاده از سشوار خودداری کنید. این کار را هر ۲-۳ روز تکرار کنید.

روغن نارگیل برای درمان خانگی موخوره در کودکان
روغن آرگان به درمان موخوره و آسیب به موهایتان کمک می‌کند

روغن آرگان را به موهای خود بمالید

روغن آرگان به درمان موخوره و آسیب موهایتان کمک می‌کند. این ماده حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسیدهای چرب است که باعث آبرسانی به موهایتان می‌شود.

روش استفاده: بعد از هر بار شستشو، از شاخه موخوره تا انتهای آن چند قطره روغن آرگان به موهای مرطوب خود بمالید.

ماسک تخم مرغ بزنید

تخم مرغ سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است که می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو کمک کند. تخم‌مرغ را می‌توان با عسل و روغن زیتون ترکیب کرد تا به تقویت و صاف شدن مو کمک کند.

روش استفاده: یک زرده تخم مرغ را با ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را به موهای مرطوب بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. بعد از آن موهای خود را شامپو بزنید.

موهای خود را با عسل و روغن بادام / زیتون درمان کنید

روغن بادام و روغن زیتون به نرمی، تقویت و ترمیم موها کمک می‌کند. آنها همچنین مواد مغذی مانند اسیدهای چرب، پروتئین و ویتامین E را به موها تغذیه می‌کنند. عسل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان‌ها است که به آبرسانی، حالت دهی و براق شدن مو کمک می‌کند. همچنین به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کند.

روش استفاده: ۳ قاشق غذاخوری روغن را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و این مخلوط را پس از شامپو زدن به موهای مرطوب، به ویژه در انتهای آن بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند. پس از آن موهای خود را بشویید و حالت دهید.

روغن زیتون درمان خانگی موخوره در کودکان
روغن بادام و روغن زیتون به نرمی، تقویت و ترمیم موها کمک می‌کند

از مخلوط سرکه سیب و گیاهان استفاده کنید

سرکه سیب (ACV) می‌تواند با متعادل نگه داشتن pH پوست به جلوگیری از شوره سر، خشکی و پوسته پوسته شدن سر به شما کمک کند. علاوه بر این، به تقویت و نرم شدن موها نیز کمک می‌کند.

روش استفاده: مخلوطی از گزنه خشک، رزماری و مریم گلی خشک را به مدت ۱۰ دقیقه در ۱ فنجان آب قرار دهید. مایع را صاف کرده و سرکه سیب را اضافه کنید. این مخلوط را به شامپوی خود اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن‌ها را آبکشی کنید.

نکات غذایی برای جلوگیری از موخوره در کودکان

هیدراته بمانید. مصرف آب به ویژه در زمستان بسیار حیاتی است. این کار به جلوگیری از شکافتگی و خشکی موها کمک می‌کند.

پروتئین بیشتری مصرف کنید. مصرف پروتئین برای رشد موها ضروری است. کمبود پروتئین در رژیم غذایی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین، توصیه می‌شود مقادیر بیشتری پروتئین از طریق تخم مرغ، گوشت، ماهی، لوبیا، دانه‌ها و مغزها مصرف کنید.

از مکمل های بیوتین استفاده کنید. بیوتین از مشتقات ویتامین B می‌باشد که کمبود آن با ریزش مو همراه است. مکمل‌های بیوتین می‌توانند به کنترل و جلوگیری از ریزش مو کمک کنند، قبل از مصرف هرگونه مکمل حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

آهن بیشتری مصرف کنید. کمبود آهن در رژیم غذایی همچنین می‌تواند منجر به ریزش مو شود. با مصرف صدف، لوبیا، اسفناج، غلات غنی شده از آهن، دانه کدو تنبل و گوشت می‌توانید میزان آهن مصرفی خود را افزایش دهید. در صورت نیاز به مصرف مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

جلوگیری از موخوره در کودکان
موهای کودکان را به آرامی شانه کنید زیرا برس زدن شدید باعث شکاف و موخوره می‌شود
نکاتی برای جلوگیری از موخوره ‌در کودکان

اقدامات زیر می تواند در وهله اول از جلوگیری از موخوره کودکان کمک کند:

موهای کودکان را به آرامی شانه کنید. برس زدن شدید باعث شکاف و موخوره می‌شود.
از وسایل گرمایشی خودداری کنید. گرمای سشوار و اتو مو می‌تواند به موهای کودک آسیب برساند. در صورت لزوم، از این ابزارها در صورت حرارت کم استفاده کنید.
فقط با موهای تمیز کار کنید. موهای کودک را کاملاً بشویید تا تمام آثار روغن و نرم کننده از بین برود و از ابزارهای آرایش فقط روی موهای تمیز استفاده کنید.
از روبالشتی‌های ساتن استفاده کنید. این موارد به کاهش اصطکاک موهای شما هنگام خواب کمک می‌کند.
همیشه از محافظ گرما استفاده کنید. در صورت تمایل به سشوار کشیدن یا حالت دادن به موهای خود، حتما از یک محافظ گرما استفاده کنید.
موهای کودک را مرتب کنید. اصلاح مرتب مو می‌تواند با خلاص شدن از شر موخوره به رشد موهایتان کمک کند.
پوست کودک خود را سالم نگه دارید. موخوره اغلب در درجه اول به دلیل پوست کثیف یا ناسالم ایجاد می‌شود. حتماً پوست سر کودک را تمیز نگه دارید. با این حال، از شستشوی زیاد خودداری کنید و همیشه موهای کودک را حالت دهید.
از شانه دندانه پهن استفاده کنید. چنین شانه‌هایی به شما کمک می‌کند تا به آرامی موهای کودک را شانه کرده و از آسیب دیدن موهای کودک جلوگیری کنید.

منبع: treatment plit end in children

مطالب مرتبط:
راه های درمان موخوره

موخوره و درمان آن به روش سنتی

موخوره چیست و چگونه مانع ایجاد موخوره شویم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.