روش تهیه خوراک مرغ چینی رژیمی

خوراک مرغ چینی برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت و چربی دارند غذای بسیار سالمی است و می‌تواند یک شام یا نهار سبک و مغذی باشد. طعم خوراک مرغ چینی برای کسانی که به غذاهای چینی و طعم‌های شیرین و شور علاقمندند خوشایند خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ چینی رژیمی:
مرغ بدون استخوان: ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی: ۱۰۰ گرم
کمپوت آناناس: ۲۰۰ گرم
سیر تازه: سه حبه
پیازچه خردشده: ۱۰۰ گرم
سس سویا: ۴ قاشق غذاخوری
آرد ذرت: یک قاشق غذاخوری
کره: ۱۰۰ گرم
نمک، فلفل و زنجبیل: به میزان لازم

طرز تهیه خوراک مرغ چینی رژیمی:
کره را با شعله ملایم بگذارید آب شود. می‌توانید برای جلوگیری از سوختن کره، کمی روغن مایع به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید غذا از این هم رژیمی‌تر شود به جای کره از روغن زیتون تصفیه نشده استفاده کنید. سیر را له یا خرد کنید و آن را داخل روغن تفت دهید. توجه کنید که سیر زود می‌سوزد. پس زیاد آن را روی شعله نگه ندارید.

گوشت مرغ را که ترجیحاً از سینه انتخاب کرده‌اید، به صورت مکعبی خرد کرده و با روغن و سیر مقداری سرخ کنید تا گوشت نرم شود. سپس فلفل خردشده و آناناس را داخل گوشت بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید تا مواد گوشت و فلفل نرم و پخته شوند و طعم آنها به خورد یکدیگر برود. حالا پیازچه را داخل مواد ریخته و آرد ذرت و سس سویا را با هم مخلوط کنید. به دلیل داشتن سویا سس این غذا نیاز به نمک کمتری دارد. پس حتماً نمک غذا را بعد از ریختن سویا سس اندازه کنید و زنجبیل و فلفل را بیفزایید. حالا همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا آماده شود. خوراک مرغ چینی با نان سرو می‌شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.