طرز تهیه خوراک ماهیچه مجلسی

مواد لازم برای ماهیچه مجلسی:
ماهیچه گوسفندی: ۴ عدد
پیاز: ۲ عدد
برگ بو: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
چوب دارچین: ۱ عدد
هویج: ۱ پیمانه
کرفس: ۱ پیمانه
زعفران: به میزان لازم
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه ماهیچه مجلسی:
برای تهیه خوراک ماهیچه مجلسی، ابتدا پیاز خلالی‌شده را در تابه تفت دهید بعد تکه‌های ماهیچه را به پیاز اضافه کرده و به خوبی سرخ کنید.
در این مرحله به ترتیب، سیر، هویج، ساقه کرفس و برگ بو را به ماهیچه افزوده و کمی تفت دهید. بعد از کمی تفت دادن زعفران را به همراه ۲ پیمانه آب به ماهیچه ها اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد. بعد از گذشت ۱ ساعت به ماهیچه ها سر بزنید و کمی نمک به آن افزوده و در صورت تمایل چوب دارچین را به ماهیچه ها اضافه کنید.

طرز تهیه سس خوراک ماهیچه:
در تابه دیگری پیاز و رب را با کره تفت دهید و بعد از پخت ماهیچه، آب گوشت باقی ‌مانده را از صافی رد کرده و عصاره گوشت را به سس اضافه کنید و با یک قاشق غذاخوری آب ‌لیمو تازه طعم ‌دار کنید و در آخر ماهیچه را در این سس غوطه‌ور کرده و به مدت ۳۰ دقیقه به پخت ادامه دهید تا کاملا طعم‌دار شوند.

چند نکته:
۱. بهتر است به جای استفاده از زردچوبه از زعفران استفاده کنید که علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیر می‌توانید خوراک خود را ویژه کرده و طعم آبگوشت‌ مانند را از خوراک خود بگیرید.
۲. برای تهیه این غذا هرچه آب کمتری به خوراک اضافه کنید طعم بهتری پیدا خواهد کرد. بگذارید خوراک با آب گوشت و سبزیجات پخته شود.
۳. در صورت تمایل برای عطر بیشتر از جعفری خرد شده استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.