با قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران آشنا شوید!

قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران کجاست؟ آیا می‌توان از مرغ سوخاری تهران به صورت آنلاین سفارش داد؟ یکی از محبوب‌ترین غذا‌های فست فودی در سراسر جهان، مرغ سوخاری است. برای تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ، تکه‌های مرغ را با ادویه و چاشنی‌های مختلف ترکیب کرده و در روغن داغ سرخ می‌کنند. مرغ سوخاری در هر رستوران با دستور خاصی آماده می‌شود. برای تهیه سوخاری مرغ از قسمت‌های اصلی آن یعنی سینه، بال و ران مرغ استفاده می‌کنند. این غذا در رستوران، سریع‌تر از سایر غذا‌ها آماده می‌شود.

در این مقاله با قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران آشنا می‌شویم. همچنین به بررسی تاریخچه مرغ سوخاری و راز‌های پخت آن در ایران و جهان می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا انتهای مطلب را بخوانید.

مرغ سوخاری از کجا شروع شد!

برای اولین بار در دهه ۱۸۳۰ در آمریکا، مرغ سوخاری طبخ شد و بعد از آن در کتاب‌های آشپزی و سایر کشور‌ها رواج پیدا کرد. البته این شیوه ترکیبی از سرخ کردن مرغ در اسکاتلند و آفریقا در دوران قرون وسطی است. اسکاتلندی‌ها اولین بار مرغ را بدون هیچ چاشنی و ادویه‌ای در روغن سرخ می‌کردند. پس از آن افریقایی‌ها با مزه دار کردن مرغ از این روش استفاده کردند. با مهاجرت اسکاتلندی‌ها و آفریقایی‌ها به آمریکا این شیوه پخت مرغ در این کشور هم رایج شد.

سال‌ها بعد شخصی به اسم ساندرز در سن چهل‌سالگی یک رستوران سرراهی در پمپ‌بنزین یکی از شهر‌های آمریکا تأسیس کرد. او در این رستوران تکه‌های مرغ را به روش سوخاری با ترکیبی از ۱۱ ادویه طعم‌دار مخصوص تهیه می‌کرد. ساندرز، بعد‌ها با دستور مخصوص مرغ کنتاکی مشهور شد. او رستوران آمریکایی کی.‌اف.‌سی را راه‌اندازی کرد، که به مرغ‌های سوخاری‌اش در سراسر دنیا معروف است.

قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران
قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران

راز‌های ترد شدن مرغ سوخاری چیست؟

واقعاً چه کسی یک تکه مرغ ترد و آبدار که در مقداری روغن داغ سرخ شده باشد، را دوست ندارد؟ دمای ثابت روغن، برای ترد شدن مرغ سرخ شده بسیار مهم است. دمای روغن را هنگام سرخ شدن باید ثابت نگه دارید تا مرغ شما به درستی بپزد و همانطور که انتظار می‌رود ترد شود. در برخی از دستورالعمل‌ها کمی نشاسته ذرت نیز اضافه می‌کنند.

اگر دمای روغن زیاد باشد، سطح بیرونی مرغ سوخاری ترد و پخته شده یا می‌سوزد و اگر دمای روغن خیلی کم باشد، گوشت مرغ دیرتر پخته می‌شود. بنابراین به این نکته توجه کنید، که برای ترد و کرسپی شدن مرغ باید دمای روغن ثابت بماند. در قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران، با استفاده از روش‌های نوین و تجربه بسیار، دمای روغن را ثابت نگه داشته تا سوخاری‌های ترد و کاملاً پخته شده را آماده کنند.

مرغ سوخاری

چرا مرغ سوخاری را درون آرد قرار می‌دهند؟

قبل از سرخ کردن مرغ برای اینکه گوشت مرغ نسوزد، باید آن را در آرد سوخاری قرار دهید. برای این کار، ابتدا تکه‌های مرغ را به همراه ادویه‌های مخصوص در آرد آغشته کنید، سپس آن را درون توری مخصوص داخل روغن داغ قرار دهید. مرغ‌ها درون این توری به صورت کامل سرخ می‌شوند.

اگر می‌خواهید رطوبت غذا حفظ شده و به صورت آبدار باشد؛ باید بعد از سرخ شدن مرغ، با استفاده از همان توری روغن اضافی غذا را تخلیه کنید. آرد همان چیزی است که به مرغ سرخ شده، پوسته قهوه‌ای می‌دهد. قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران یا همان کنتاکی سابق، از بهترین روش‌های آماده‌سازی اولیه مرغ برای سوخاری استفاده می‌کند؛ تا مرغ سوخاری‌های ترد و خوشمزه را آماده کنند.

برای تند شدن (اسپایسی) مرغ سوخاری، مقدار زیادی فلفل قرمز و نمک را به آرد سوخاری اضافه می‌کنند. در واقع مزه اصلی این غذا به چاشنی‌ها و ادویه جات درون آرد سوخاری آن بستگی دارد. برای تهیه مرغ سوخاری معمولی هم فقط نمک و کمی فلفل سیاه به آرد اضافه می‌شود.

کنتاکی

تاریخچه قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران را بشناسید!

اولین و قدیمی‌ترین مرغ سوخاری تهران، از سال ۱۳۵۲ در خیابان تخت جمشید تهران، کنار سینما عصر جدید، توسط حاج محسن هراتی تهرانی شروع به فعالیت کرد. اولین مرغ سوخاری در تهران، با نام تهران مرغ سوخاری (TFC)، در قدیم و سال‌های اولیه تأسیس با نام کنتاکی شناخته می‌شد. قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران با نام تی.اف.سی یا تهران مرغ سوخاری، در حال حاضر با چهار شعبه در پارک ساعی، میدان ولیعصر، خیابان طالقانی و هفت تیر معروف‌ترین مرغ سوخاری را آماده می‌کند. امروزه این شعبه‌ها بدست فرزندان آن مرحوم و تحت مدیریت رضا هراتی تهرانی اداره می‌شود.

قارچ سوخاری، سیب زمینی سوخاری و سس کچاپ به همراه مرغ‌های دو و سه تکه ران، سینه یا بال سوخاری و پیاز سوخاری تجربه لذت بخش یک غذای خوشمزه را در این رستوران، برای شما به همراه دارد. اگر علاقه‌مند به غذا‌های دریایی هستید در رستوران تهران مرغ سوخاری، ماهی و میگوی سوخاری خوشمزه و ترد هم سرو می‌شود.

مهمترین ویژگی قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران، حجم زیاد غذا‌های ترد و پولکی با سس‌های جذاب آن است. در حدود ۷۰۰ گرم مرغ سوخاری و سیب زمینی فراوان، غذایی است که با سفارش آنلاین از قدیمی‌ترین مرغ سوخاری تهران و ایران در انتظار شما خواهد بود.

مرغ سوخاری

کلام آخر

همانطور که در متن به آن اشاره شد؛ روش خاص تهیه مرغ سوخاری، آن را به یک غذای خوشمزه و متفاوت تبدیل کرده است. این غذای محبوب در سراسر دنیا به عنوان یک سبک زندگی شناخته می‌شود. حتی در بسیاری از کشور‌ها برای مرغ سوخاری، روز مخصوص به همراه مسابقه‌های غذایی مختلف در نظر گرفته‌اند. در نهایت برای تجربه لذت بخش طعم و مزه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه به یک فست فود معتبر و قدیمی بروید.

تهران مرغ سوخاری (TFC)، با نزدیک نیم قرن سابقه درخشان، در زمینه ارائه سوخاری‌های داغ، ترد و برشته فعالیت می‌کند. این مجموعه، قدیمی‌ترین مرغ سوخاری ایران با نام تی.اف.سی (کنتاکی سابق) است. هدف اصلی تهران مرغ سوخاری، تولید غذای خوشمزه، با کیفیت و ارزان قیمت در سطح بین‌المللی، با استفاده از بهترین مواد اولیه است. شما می‌توانید برای تجربه طعم فوق‌العاده سوخاری‌های خوشمزه، به یکی از چهار شعبه آن‌ها بروید.

برای سفارش آنلاین از قدیمی‌ترین مرغ سوخاری تهران و ایران یا درخواست نمایندگی، به سایت تی.اف.سی مراجعه کنید. در این متن به بررسی تاریخچه مرغ سرخ شده و معرفی بهترین مرغ سوخاری ایران پرداختیم. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.