طرز تهیه رولت غذایی بدون فر

رولت یکی از خوراک‌های لذیذ و خوشمزه است که معمولا خانم‌های ایرانی ترجیح می‌دهند آن را در مهمانی و مجالس خود سرو کنند. در این مطلب برای شما طرز تهیه چند رولت غذایی بدون فر را در نظر گرفته‌ایم.

انواع رولت غذایی بدون فر

مواد لازم برای تهیه رول مرغ:

سینه مرغ: ۱ عدد
پیاز رنده شده: ۱ عدد درشت
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
هویج: ۲ عدد
سبزی خرد شده شامل (گشنیز، شوید، ترخون، جعفری و ریحان): ۶ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۵ لیوان
آب گوجه فرنگی: ۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه: به میزان لازم
دارچین: به میزان دلخواه

طرز تهیه رول مرغ:

ابتدا سینه مرغ را با کارد از سمت استخوان جناغ به سمت طرفین بدون اینکه آسیبی ببیند به دو تکه جدا کنید و هر تکه را از وسط با کارد باز کنید تا به یک تکه پهنی تبدیل شود. مخلوطی از نمک، فلفل‌ها، زردچوبه، روغن زیتون، پیاز و آبلیمو آماده کنید و تکه‌های مرغ را در آن بخوابانید و به مدت ۶ تا ۷ ساعت در یخچال نگهداری کنید.
در این فاصله هویج را به صورت درسته با آب بپزید و یا بخار پز کنید.
بعد از اینکه گوشت‌ها آماده شدند آنها را درون یک سلفون یا کیسه فریزر قرار دهید طوری که دو طرف آن با سلفون پوشیدن شده باشد. بعد با گوشت کوب روی آن را بکوبید تا نازک‌تر و پهن‌تر شود. سپس از نایلکس بیرون آورید و کف سینی پهن کنید و مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین روی آن بپاشید و روی آن یک لایه سبزی خرد شده بریزید و بعد هویج را روی آن قرار دهید.
لبه گوشت را روی هم بیاورید و برای اینکه باز نشود میتوانید با نخ تمیزی آن را ببندید.
سینه مرغ رول شده را در ظرف مورد نظر پخت قرار دهید و با آب گوجه فرنگی، کمی نمک و زردچوبه بر روی حرارت ملایم به آرامی بپزید.
وقتی رولت‌ها پخت، آنها را در ظرف بچینید و نخ آن را باز کنید و بعد از اینکه کمی خنک شد به اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در ظرف سرو بچینید.

رول مرغ
رول مرغ یک رولت خوشمزه بدون فر

مواد لازم برای تهیه رولت سوخاری:

نان تست تازه: ۱ بسته
ژامبون گوشت دودی: حدود ۱۰ ورق
پنیر ورقه‌ای: حدود دو بسته
آرد سوخاری دانه درشت: ۱ بسته
آرد سفید: ۴ قاشق غذاخوری
پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
نمک و آویشن: مقداری
تخم مرغ درشت کامل: ۴ عدد
زعفران آب کرده: ۱ قاشق غذاخوری سر پر
شیر: ۲ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه رولت سوخاری:

ابتدا اطراف نان تست را با کارد برش بزنید و بعد با وردنه چند دور روی خمیر نان بکشید تا کاملا صاف و نازک شود.
یک ژامبون که حتما باید سایز آن از نان کوچکتر باشد مرکز نان قرار دهید بعد یک ورق پنیر با دست از قسمت پائین رول کنید.
محکم دوطرف رول را بگیرید و داخل آردسفید (که کمی با پودر سیر، آویشن و نمک مزه‌دار کرده‌اید) بغلطانید، با دقت و حوصله این مراحل را انجام دهید.
بعد داخل تخم مرغ‌هایی بغلطانید که از قبل حسابی با پود سیر، کمی زعفران آب کرده و شیر مزه‌دار و معطر کرده‌اید. در آخر درون پودر سوخاری بزنید و حتما هر دو طرف رول‌ها را درون تخم مرغ بزنید و با پودر سوخاری کاور کنید. بعد رول‌ها را درون سینی چیده به مدت ۱ساعت در یخچال قرار دهید و در روغن فراوان سرخ کنید.
این رولت‌های سوخاری گزینه بسیار مناسبی برای فینگر فود هستند.

رولت گوشت
رولت گوشت یک رولت خوشمزه بدون فر

مواد لازم برای ۴ نفر:
گوشت چرخکرده مخلوط گوسفند و گوساله: نیم کیلو
تخم‌مرغ: ۱ عدد
پیاز رنده شده و آب گرفته شده: ۱ عدد
پودر تخم گشنیز: ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
مغز نان باگت خشک و پودر شده: ۵۰ گرم
زرشک: ۳ قاشق غذاخوری
گشنیز ساطوری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری خرده شده: ۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو ریز خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز: به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس:
پیاز نگینی خرد شده: ۱ عدد
روغن مایع: به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
سیر رنده شده: ۱ حبه
آب لیموترش تازه: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران آب شده: ۳ قاشق غذاخوری
نمک‌، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار لازم
آب جوش: نیم لیتر

طرز تهیه سس:
یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. در یک تابه دیگر ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی را با کمی روغن تفت دهید. وقتی رب سرخ شد و بوی خامی آن گرفته شده پیازهای تفت داده شده را به همراه یک حبه سیر رنده شده به رب اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. در محله بعد آب لیمو‌ترش، زعفران آب شده، کمی نمک، فلفل سیاه و قرمز و نبم لیتر آب را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا سس غلیظ شود.

طرز تهیه رولت گوشت چرخ‌کرده مجلسی:

ابتدا گوشت چرخ کرده را با کمی نمک خوب ورز دهید و به این ترتیب مواد داخل رولت گوشت را آماده کنید. در مرحله بعد تخم‌مرغ، پیاز رنده شده و آب گرفته شده، پودر گشنیز، زردچوبه، پودر نان باگت و فلفل سیاه را اضافه کنید و آن‌قدر ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. برای این‌که رولت منسجمی داشته باشید و رولت حین پخت وا نرود حتما باید گوشت ورز داده شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
بعد از یک ساعت گوشت را از یخچال بیرون بیاورید، و آن را بین دو لایه کیسه فریزر قرار دهید. حالا با وردنه گوشت را باز کنید. مراقب باشید که گوشت حتما به اندازه یک سانتی‌متر قطر داشته باشد و زیاد با وردنه آن را نازک نکنید. در این مرحله زرشک، گشنیز ساطوری شده، جعفری ریز و ساطوری شده و گردو را روی سطح گوشت پخش کنید. حالا گوشت را از عرض رول کنید و به مدت نیم ساعت دیگر در یخچال بگذارید.
بعد از نیم ساعت رول گوشت را از یخچال خارج کنید. در یک تابه بزرگ روغن را داغ کنید. رول گوشت را در روغن داغ و روی شعله ملایم گاز قرار دهید و به آرامی تمام قسمتهای رولت را سرخ کنید. دقت کنید که به آرامی و با کفگیر رولت را زیر و رو کنید.
در این مرحله باید سس رولت را به رولت گوشت مجلسی اضافه کنید. با ملاقه سس را روی تمام قسمت‌های رولت بریزید. درب ماهی‌تابه را بگذارید و اجازه دهید رولت و سس به مدت ۴۵ دقیقه آرام آرام روی شعله ملایم گاز بپزند و سس حسابی به خرد رولت برود. در مرحله آخر رولت گوشت مجلسی را با زرشک و خلال پسته تزیین و سرو کنید. می‌توانید بعد از اضافه کردن سس به رولت، رولت را یه مدت یک ساعت در فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد از پخت رولت در فر و در لجظات آخر کمی پنیر پیتزا روی رولت بریزید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه انواع رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت سیب زمینی و مرغ و سبزیجات

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.