طرز تهیه ران مرغ سوخاری با سس قارچ و پیاز

مواد لازم ران مرغ سوخاری با سس قارچ و پیاز:
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
ران مرغ: ۱ کیلو و ۳۶۰ گرم
نمک: نصف قاشق چای خوری
قارچ: ۴۵۰ گرم
پیاز خرد شده: نصف فنجان
ترخون خشک: ۳/۴ قاشق چای خوری
یا ترخون تازه: ۲ قاشق چای خوری
عصاره مرغ: نصف فنجان
سرکه سفید: نصف فنجان
خامه زده شده: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه تازه: به مقدار لازم
جعفری تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ران مرغ سوخاری با سس قارچ و پیاز:
ابتدا فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. روغن زیتون را در یک ماهیتابه گود ریخته، روی حرارت متوسط گرم کنید. تکه های مرغ(با پوست و استخوان) را از سمت پوست آن داخل ماهیتابه چیده و سرخ کنید. ۱/۴ قاشق چای خوری نمک روی آنها بپاشید. مرغ ها را در حین پخت حرکت ندهید تا طلایی رنگ شوند.
بعد از طلایی شدن تکه های مرغ را از ماهیتابه بیرون آورده و آنها را در سینی فر بچینید (پوست مرغ باید به سمت بالا باشد). سینی را برای ۱۳ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.
در این هنگام قارچ ها را خرد کنید. ۱ قاشق غذاخوری از روغن داخل ماهیتابه را برداشته و بقیه را دور بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم کرده و قارچ را داخل آن بریزید. قارچ ها را تفت داده تا با روغن پوشیده شوند. به مدت ۲ دقیقه قارچ ها را تفت دهید تا شروع به طلایی شدن کرده و آب بیاندازند. وقتی قارچ ها صیقلی شدند، پیاز خرد شده و ترخون را اضافه کرده و برای ۱ دقیقه ی دیگر تفت دهید. بعد عصاره مرغ و سرکه را داخل ماهیتابه ریخته و حرارت را زیاد کنید. اجازه دهید بجوشد تا مایع نصف شود. طعم آن را چشیده و اگر لازم است نمک بیشتری به آن اضافه کنید. در آخر فلفل سیاه را روی آن بپاشید.
حالا خامه را اضافه کرده و حرارت را کاهش داده و اجازه دهید برای یک دقیقه بجوشد.
در هنگام سرو، سس قارچ و پیاز را در کف ظرف سرو ریخته و مرغ ها را روی آن بچینید. اگر این سس در ظرف پخت چکه می کند، آن را روی مرغ ریخته و در آخر مقداری جعفری روی آن بپاشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.