روش آماده سازی تره فرنگی پلو

تره فرنگی پلو غذایی بسیار زیبا و خوشمزه است و می توانید آن را به عنوان غذای جدید و زیبایی در میهمانیها یا مجالس رسمی به کار بگیرید. پیشنهاد میکنم حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

مواد لازم برای تره فرنگی پلو:
تره‌ فرنگی (بزرگ): ۵ ساقه
برنج: ۴ پیمانه
هویج: ۱ عدد
مرغ: ۲ قطعه
روغن زیتون: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه تره فرنگی پلو:
در ابتدا تره فرنگی ها را کاملا پاک کرده  و بشویید بعد با کمی از قسمت سبز آن حلقه های یک سانتی متری بریده و با روغن داغ سرخ کنید و بعد از نرم شدن نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.
در ظرفی جداگانه هویج را با رنده درشت رنده کرده، با نمک و فلفل مخلوط کنید و با کمی کره یا روغن تفت دهید. سپس مرغ تکه شده را با هویج و کمی زعفران تفت دهید.
برنج را در ظرفی جدا به مرحله آبکشی رسانده و بعد از آبکش کردن به سه قسمت جدا کنید. قسمت اول را با زعفران مخلوط کرده و دیگری را به صورت سفید و برای قسمت سوم با مخلوط تره فرنگی نرم شده مخلوط کنید و هر کدام را به طور جداگانه در سه قابلمه دم بگذارید پس از اینکه برنج دم کشید نوبت قالب زدن است.
در ظرف گودی یک کاسه کوچک را وارونه در وسط ظرف گذاشته و ابتدا برنج زعفرانی را ریخته و با پشت قاشق فشرده کنید که به هم بچسبند. بعد نوبت برنج سفید است که به همین ترتیب عمل کنید و بعد پلوی تره فرنگی را اضافه کرده و با پشت قاشق فشرده کنید. بعد ظرف را روی سینی بلوری برگردانید و در کاسه خالی که وسط برنج جاسازی شده مرغ را که پخته شده قرار دهید.

نکته:
بهتر است مقدار بیشتری زعفران در طبخ غذا به کار ببرید.
می توانید از زرشک سرخ شده برای تزیین غذا استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.