طرز تهیه کوفته بادمجان

مواد اولیه برای تهیه کوفته بادمجان:
بادمجان قلم: ۴ عدد
گوشت چرخ شده: ۱۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
مغز گردو: ۴ عدد
پودر سوخاری: ۱ لیوان
تخم مرغ: ۱ عدد
سیر: ۱ حبه
جعفری: ۴ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی: ۲ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه کوفته بادمجان:
در ابتدای کار بادمجان ها را شسته، حلقه حلقه یا از درازا برش بزنید و نمک زده، کنار بگذارید (پوست گرفتن بامجان اختیاری است). بعد از اینکه بادمجان ها عرق کردند، آن ها را شسته و خشک کنید. سپس روی آن ها را با برس روغن زیتون بکشید و داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار داده تا پخته و طلایی شوند. بعد از فر خارج کرده، کنار بگذارید تا کمی خنک شود.
یکی از پیازها را رنده کرده و آبش را خوب بگیرید و دور بریزید. جعفری را هم خرد کنید. داخل غذا ساز بادمجان ها، رنده پیاز آب گرفته، جعفری، مغز گردو، آرد سوخاری، پنیر چدار (پارمسان) تخم مرغ، نمک، فلفل و زرچوبه ریخته تا مواد یکنواخت شوند. بعد گوشت چرخ شده را اضافه کرده و مواد را خوب له کرده، چنگ بزنید. مایه کوفته آماده شده را داخل یخچال قرار دهید.
مقداری روغن داخل ظرفی ریخته و با شعله ملایم گرم کنید. سه تا ظرف برداشته، اولی آرد سفید، دومی یک تخم مرغ زده شده، سومی آرد سوخاری یا پودر نان خشک بریزید. داخل هر سه اینها کمی نمک، فلفل و آویشن هم بریزید.
مواد را از یخچال درآورده و از آن ها گلوله هایی اندازه گردو درست کرده، اول داخل آرد بچرخانید تا خوب کاور شود بعد داخل تخم مرغ و در نهایت داخل آرد سوخاری بزنید. بعد کوفته ها را داخل روغن داغ غوطه ور کرده و بعد از پخت روغن اضافی را با دستمال بگیرید.

طرز تهیه سس:
یک پیاز ریز را رنده کرده، تفت دهید. سپس گوجه ها را رنده کرده و همراه رب گوجه، نمک، فلفل، آویشن و دارچین مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید. سپس فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی خرد کرده و اضافه کنید و صبر کرده تا سس کاملا غلیظ شود.

نکته:
سس باعث نرم شدن کوفته ها می شود، پس اگر خیلی نرم دوست نداشتید، نگذارید همراه با سس بجوشد.
کوفته بادمجان هم با سس و هم بدون سس سرو می شود.
این کوفته های خوشمزه هم با برنج و هم با نان خورده می شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.