طرز تهیه کیک بیسکوییت هرمی

مواد لازم:
بیسکوییت پتی‌بور: ۳۲ عدد

برای کرم:
شیر: ۳ لیوان
شکر: یک استکان
آرد: ۲ قاشق غذاخوری پر
نشاسته گندم یا ذرت: ۲ قاشق غذاخوری پر
زرده تخم‌مرغ: یک عدد
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
شکلات شیری: ۷۵ گرم
موز باریک و بلند: ۲ عدد

برای روی بیسکوییت‌ها:
پودر کرم شانتی: ۷۵ گرم (همان پودر خامه است که به آن اسانس اضافه شده است)
شیر سرد: یک استکان
شکلات تلخ: به میزان لازم

راهنمای پخت کیک بیسکوییت هرمی:

ابتدا سلفون بزرگ را روی میز باز کنید.
۱۵ عدد بیسکوییت را در ۳ ردیف ۵ تایی کنار هم بچینید. سپس کرم را آماده کنید. برای کرم تمام مواد بجز شکلات را به ترتیب داخل قابلمه‌ای بریزید و با همزن دستی هم بزنید.
سپس روی اجاق بگذارید و با حرارت متوسط در حالی‌که مدام هم می‌زنید بپزید و ۲ دقیقه بجوشانید. وقتی قوام گرفت و غلیظ شد از روی اجاق بردارید و شکلات خرد شده را اضافه کنید و ۳ الی ۴ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا شکلات آب شود.
یک قاشق غذاخوری پر از کرم آماده شده بردارید و به طور یکنواخت روی بیسکوییت‌ها را بپوشانید. مجدد ۱۵ عدد بیسکوییت روی کرم بچینید (می‌توانید برای ردیف دوم از بیسکوییت کاکائویی استفاده کرده و ردیف بعدی باز بیسکوییت ساده استفاده کنید). مجدد از کرم روی تمام بیسکوییت‌ها بمالید. موز کامل را در قسمت وسط بگذارید و در دو طرف کناری بیسکوییت ساده بچینید و روی بیسکوییت‌ها کرم بمالید. دو طرف سلفون را بگیرید و به سمت وسط جمع کنید و شکل هرم بدهید. داخل بشقاب قرار داده و حدود ۲ ساعت در فریزر بگذارید. سپس از سلفون بیرون آورید و تمام قسمت‌های کیک را با کرم شانتی بپوشانید (پودر کرم شانتی را با شیر سرد خوب هم بزنید تا فرم بگیرد، می‌توانید از خامه آماده قنادی استفاده کنید) و با شکلات آب شده به روش بنماری تزیین کنید. سپس یک ساعت در یخچال بگذارید، بعد آن را برش زده سرو کنید.
نوش جان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.