درمان بیش فعالی کودکان در طب سنتی

در دهه های اخیر تولید داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات بیش فعالی (ADHD) افزایش چشمگیری یافته است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های (CDC) می گوید که در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ بیش فعالی به میزان ۴۱درصد افزایش یافته است. اگر شما نمی خواهید که این اختلالات را با داروهای شیمیایی درمان کنید، گزینه های طبیعی تری نیز وجود دارد. در این مطلب درمان بیش فعالی کودکان در طب سنتی را بیان می کنیم؟

درمان بیش فعالی کودکان

۱- خوردن مواد غذایی رنگی را فراموش کنید
درمان های جایگزین ممکن است به درمان بعضی از علائم مرتبط با ADHD کمک کنند، از جمله:
عدم توجه
مشکلات سازمانی
فراموشی

برخی از رنگدانه ها و نگهدارنده های غذایی ممکن است رفتار بیش فعالی را در برخی کودکان افزایش دهد. از غذاهایی که حاوی رنگ ها و نگهدارنده ها هستند اجتناب کنید از جمله:

– بنزوات سدیم که معمولا در نوشیدنی های گازدار، سس سالاد و آب میوه ها یافت می شود.

– غذاهای زرد رنگ که می توان آن را در نان سوخاری، غلات، آب نبات و نوشیدنی ها یافت.

– تارتازین که در غذاهایی مانند ترشی، غلات، حبوبات و ماست دیده شود.

– قرمز (قرمز آلورا) که در نوشابه، دسر و بستنی یافت می شود.

درمان بیش فعالی کودکان در طب سنتی
آموزش EEG یک درمان امیدوار کننده برای بیش فعالی کودکان می باشد

۲. از خوردن غذاهای آلرژی زا اجتناب کنید
رژیم های غذایی که آلرژی های احتمالی را از بین می برد ممکن است به بهبود رفتاری برخی کودکان مبتلا به ADHD کمک کند.

اگر فکر می کنید کودکتان آلرژی دارد بهتر است با یک پزشک آلرژیک صحبت کنید. اما با اجتناب از مواد غذایی زیر می توانید میزان حساسیت او را کاهش دهید:

افزودنی های شیمیایی/نگهدارنده ها مانند BHT (هیدروکسی متولید بوتیل) و BHA (بوتیل هیدروکسی آنیسول)، که اغلب برای نگهداری روغن در یک محصول استفاده می شود و در خوراکی های فرآوری شده مانند چیپس، آدامس و کوکی یافت می شود.
انواع غلات، کره و سیب زمینی سرخ شده
شیر و تخم مرغ
شکلات
غذاهای حاوی سالیسیلات، از جمله انواع توت ها، پودر چیلی، سیب، انگور، پرتقال، هلو، آلو و گوجه فرنگی (سالیسیلات ها مواد شیمیایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان اتفاق می افتند و جزء اصلی بسیاری از داروها هستند.)

۳. بیوفیدبک EEG را امتحان کنید
بیوفیبریک الکتروانسفالوگرافی (EEG) یک نوع وسیله اندازه گیری است که امواج مغزی را اندازه گیری می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد آموزش EEG یک درمان امیدوار کننده برای بیش فعالی کودکان می باشد.

۴. یوگا یا کلاس تای چی را در نظر بگیرید
برخی مطالعات کمی نشان می دهد که یوگا برای افراد مبتلا به ADHD مفید است. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، نشان داد کودکانی که دچار بیش فعالی، اضطراب و مشکلات اجتماعی هستند با انجام مکرر یوگا درمان می شوند.

برخی مطالعات اولیه نشان می دهد که تای چی هم ممکن است به بهبود علائم ADHD کمک کند. محققان دریافتند که نوجوانان مبتلا به ADHD که تای چی تمرین می کنند، مضطرب و یا بیش فعال نبودند. وقتی که آنها در کلاس های تای چی دو بار در هفته به مدت پنج هفته شرکت کردند کمتر فکر می کردند و کمتر احساسات نامناسب نشان می دادند.

۵. مدت زمان بیشتری را در بیرون از منزل بگذرانید
شواهد قوی وجود دارد که حتی ۲۰ دقیقه بازی کردن فرزندان در بیرون از منزل می تواند با افزایش تمرکز آنها رابطه مستقیم داشته باشد.

مطالعه ۲۰۱۱ و چندین مطالعه قبل از آن ادعا می کنند که قرار گرفتن در فضای باز یک درمان طبیعی است که می تواند برای کمک به افراد مبتلا به ADHD مفید باشد.

منبع: ADHD in Children

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. […] مطالب مرتبط: درمان بیش فعالی کودکان در طب سنتی […]

  2. […] درمان بیش فعالی کودکان در طب سنتی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.