بهترین کتاب روانشناسی کودک از بدو تولد

ما والدین باید بدانیم اولین کسانی هستیم که مسئولیت شکل دادن به زندگی فرزندانمان را به عهده داریم. والدین باید هر آنچه را که می‌دانند به کودکان خود آموزش دهند تا آنها را آماده زندگی واقعی کنند. در این مسیر باید از همان بدو تولد مهارت‌های لازم را به کودک آموزش داد و او را مجهز بار آورد. هر آنچه والدین انجام می‌دهند بر رشد بچه‌ها اثر می‌گذارد، پس باید تلاش کنند تا جایی که امکان دارد الگوی خوبی برای آنها باشند تا بتوانند کودکانی باهوش، مسئولیت پذیر، شاد و با اعتماد به نفس تحویل جامعه دهند. مسلم است که ما از همه چیز آگاهی نداریم، اینجاست که باید سراغ کتاب‌های مربوط به رشد و پرورش و تربیت کودک برویم، در اینجا خلاصه‌ای از کتاب‌هایی که معتقدم ارزش خواندن را دارند برایتان مطرح کنم، این کتاب‌ها توسط بهترین متخصصان و بر اساس مبانی روانشناختی تالیف شده‌اند و بهترین کتاب روانشناسی کودک از بدو تولد محسوب می‌شوند.

بهترین کتاب روانشناسی کودک

BRAIN RULES FOR BABY (1

این کتاب که توسط جان مدینا نوشته شده، توصیه‌های عملی در مورد چگونگی کمک به کودک در احساس امنیت، رشد مهارت‌های مناسب سن و اعتماد به نفس کودک را ذکر می‌کند. این کتاب به پنج بخش موضوعی تقسیم شده است:
دوره باداری (چگونه به کودک خود در رحم کمک کنیم تا رشد کند)
رابطه (چگونگی جلوگیری از مشکلاتی که زوجین بعد از زایمان تجربه می‌کنند)
کودک هوشمند (چگونه رشد مغز و هوش کودک خود را بهینه کنیم)
کودک شاد (چگونه یک کودک شاد و متعادل تربیت کنیم)
اخلاق کودک (چگونه به کودک خود کمک کنیم تا رفتارهای خود را پرورش دهد)

YOUR CHILDS GROWING MIND (2

این کتاب توسط جین هیلی نوشته شده، در این کتاب دریچه‌ای برای رشد و یادگیری مغز به روشی جذاب بیان می‌شود. این کتاب ریشه‌های احساسات، هوش و خلاقیت را بررسی می‌کند و نظریه‌های علمی جدید را به پیشنهادهای عملی برای والدین و معلمین تبدیل می‌کند.

بهترین کتاب روانشناسی کودک
والدین اولین کسانی هستند که مسئولیت شکل دادن به زندگی فرزندانشان را به عهده دارند
YOU ARE YOUR CHILDS FIRST TEACHER (3

نویسنده کتاب ناهیما بالدوین دنسی در این کتاب به مراحل مختلف یادگیری اشاره دارپ که کودکان از بدو تولد تا شش سالگی پشت سر می‌گذارند.

NURTURE SHOCK (4

این کتاب توسط پوبرونسون، اشلی مریمین، نوشته شده، این کتاب پرفروش‌ترین کتاب مبتنی بر تحقیقات رشد صحیح کودک است، این کتاب تاثیر گذارترین کتاب در مورد کودکان است که تا کنون نوشته شده، این کتاب به ما نشان می‌دهد که استراتژی‌هایی که جامعه مدرن برای پرورش کودکان در نظر گرفته نتیجه مطلوبی دارد.

WHATS GOING ON IN THERE? (5

این کتاب توسط لیز الیوت نوشته شده، این کتاب توسط یک محقق رشد کودک از دید یک مادر نوشته شده و به والدین روش‌های زیادی را نشان می‌دهد که از طریق آنها می‌توانند در رشد بهتر مغز کودکان خود استفاده کنند.

EINSTEIN NEVER USED FLASHCARDS (6

این کتاب توسط روبرتا میچینک گولینکف، کتی هیرش پسک، دایان اییر نوشته شده، این روانشناسان کودک دیدگاه بسیار مهمی در مورد چگونگی یادگیری و رشد کودکان ارائه می‌دهند. این کتاب به والدین یاد می‌دهد که چگونه با جستجو و تعامل با محیط به کودک خود کمک کنند تا حس کنجکاوی طبیعی خود را ارضا کنند و یاد بگیرند. نویسندگان این کتاب چهل بازی خلاقانه (که متناسب با سن کودک است) به والدین ارائه می‌دهند، این تمرینات ساده و سرگرم کننده و در عین حال قدرتمند خیلی بهتر از اسباب بازی‌های گران قیمت و مدرنی است که هوس یادگیری را در کودک از بین می‌برند.

بهترین کتاب برای تربیت کودک
والدین باید هر آنچه که می‌دانند به کودکان خود آموزش دهند تا آنها را آماده زندگی واقعی کنند
CHILD BEHAVIOR (7

فرانس لی سیدنی باکر، نویسنده این کتاب اصول رشد کودک را ارائه می‌دهد که دقیقا نحوه تاثیر بدن کودکان بر رفتار آنها را بیان می‌کند که برای درمان مشکلات رفتاری خاص چه باید بکنند و همین طور به والدین یاد می‌دهد که چطور از مشکلات رایج و جدی جلوگیری کنند.

HOW TO TALK SO KIDS WILL LISTEN&LISTEN SO KIDS WILL TALK (8

این کتاب نوشته آدل فابر و الین مازلیش است که یکی از کتاب‌های مورد علاقه من است. این مشاوران به شما کمک می‌کنند پیوندی محکم با فرزندان خود و همچنین احترام متقابل داشته باشید.

THE WHOLE-BRAIN CHILD (9

نوشته دانیل جی سیگل، تینا پین بریسون است، این کتاب بر اساس آخرین تحقیقات بر روی مغز نوشته شده و فنونی با کاربرد آسان برای رشد سالم مغز ارائه می‌دهد که باعث داشتن یک کودک آرام‌تر و شادتر می‌شودشود.

THE EXPLOSIVE CHILD (10

نوشته دکتر راس دبلیو گرین است. این کتاب برای والدینی مناسب است که فکر می‌کنند کودکانی مشکل ساز دارند. شما در این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه به کودکان کمک کنید علاوه بر حل مشکل، مهارت‌هایی را که بر اساس ناتواناییهایش یاد نگرفته به کودک یاد دهید.

پرفروش ترین کتاب روانشناسی کودک
بهتر است از همان بدو تولد مهارت‌های لازم را به کودک آموزش داد و او را مجهز بار آورد
MAGIC (11

توماس دبلیو پلان در این کتاب به روشنی اصول به وجود آوردن رابطه مثبت بین والدین و کودکان را به وسیله مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله و رفتار درست در خانه و مدرسه و جامعه فراهم می‌کند.

SOS:HELP FOR PARENTS THIRD EDITION (12

این کتاب توسط لین کلارک نوشته شده و مجموعه‌ای بزرگ از ابزارها برای کمک به والدینی است که کودکان ۳ تا ۷ سال دارند. این کتاب برای تسلط کودکان بر مهارت‌های خود کنترلی و همکاری با اطرافیان و انجام فعالیت‌های متناسب با سنشان ارائه شده است. شما در این کتاب به بهترین روش‌ها برای بهبود رفتار کودک خود و کاهش استرس در زندگی دست پیدا می‌کنید. از جمله چیزهایی که یاد می‌گیرید روش درست تربیت کودک، چگونگی جلوگیری از خطاهای رایج در تربیت کودک، روش‌هایی برای جلوگیری از رفتار بد و تایم اوت است، همچنین اسباب بازی‌هایی را معرفی می‌کند که باعث بد رفتاری در کودک می‌شود و …..

THE PARENTS HANDBOOK (13

دون دنیک مایرو دکتر گری مک کی، نویسندگان یکی از محبوب‌ترین راهنماهای والدین است. این کتاب به والدین آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند در ارتباط با فرزندان خود موفق‌تر عمل کنند. درباره رفتار نادرست، ارتباطات، تشویق، جلسات خانوادگی، پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر و الکل بحث می‌کند.

PARENTING TEENAGERS (14

دون دینک مایر و دکتر گری مک کی و جویس مک کی در این کتاب به والدین کمک می‌کنند تا با نوجوانان ارتباط برقرار کرده و با مشکلات آنها کنار بیایند. این کتاب راهنمای عملی در مورد فشار اجتماعی، دوست یابی، برنامه‌های شغلی و … را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب برای والدینی که میخواهند روابط خود را با نوجوانشان بهتر کنند یک انتخاب عالیست.

مطالب مرتبط: انواع سبک‌های فرزند پروری در روانشناسی

راهنمایی برای درک بهتر روانشناسی کودک

تعریف کودک در روانشناسی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.