راهنمای پخت کلوچه نارگیلی

مواد لازم برای تهیه کلوچه نارگیلی:
پودر قند: ۱۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ: ۳ عدد
پودر نارگیل: ۱۲۰ گرم
وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
آرد گندم: ۱ قاشق غذا خوری
پودر پسته: به دلخواه

طرز تهیه کلوچه نارگیلی:
ابتدا سفیده تخم مرغ را که جدا کرده ایم به وسیله همزن برقی آنقدر هم می زنیم تا پف کند و یک دست شود، دقت می کنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ از هم کاملا جدا شده باشد، به هیچ عنوان نباید حتی مقدار کمی از زرده با سفیده مخلوط شود، در صورت مخلوط شدن به نتیجه خوبی نمی رسید.

سپس پودر شکر را اضافه می کنیم خوب هم می زنیم تا کاملا کش دار شود، در مرحله بعد آرد را گندم را اضافه کرده خوب هم می زنیم تا مواد ما کاملا یک دست شود.

فر را روشن کرده با درجه حرارت متوسط ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود، در مرحله بعدی طرز تهیه کلوچه نارگیلی, پودر نارگیل و وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم، در این مرحله مواد اولیه کلوچه نارگیلی ما آماده است، سپس قیف مخصوص را برداشته (در صورت نداشتن قیف مخصوص دو عدد پلاستیک فریزر را داخل هم قرار داده مواد کلوچه را داخل آن ریخته و نوکش را با قیچی برش بزنید) سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کمی چرب کرده و مواد را با فاصله روی آن می ریزیم، سپس پودر پسته یا خلال پسته را روی آن می ریزیم.

کلوچه ها را درون فر قرار داده و ده دقیقه زمان می دهیم تا رنگ آن ها طلایی شود و ۵ دقیقه دیگر در فر با حرارت خیلی کم تا بماند سپس خارج نموده و می گذاریم تا سرد شوند، پس از سرد شدن از کاغذ روغنی جدا نموده، اکنون کلوچه نارگیلی ما قابل سرو است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.