راهنمای تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی برای چهار تا شش نفر:
سینه مرغ: یک عدد
سیب زمینی متوسط: سه عدد
پیاز داغ: سه قاشق سوپخوری
سیر: سه حبه
پنیر پیتزا: ۲۵۰ گرم
ذرت کنسرو شده: یک قوطی
فلفل دلمه ای: یک عدد
زردچوبه: یک قاشق چایخوری
فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری
زیره: یک قاشق چایخوری
رازیانه: یک قاشق چایخوری
سس مایونز یا کچاپ: به مقدار لازم
قارچ: صدو پنجاه گرم
کره: پانزده گرم
زعفران دم کرده: دو قاشق سوپ خوری
آبلیمو: سه قاشق سوپ خوری

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی:
۱- سینه مرغ را خلالی خرد کنید و در کاسه ای بریزید. دو قاشق آبلیمو، زعفران و کمی نمک و فلفل هم به کاسه افزوده و مخلوط کنید تا همه تکه های مرغ به مواد آغشته شوند. این مخلوط را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا مرغ مزه دار شود.

۲- سیب زمینی ها را نیم پز کرده و به شکل حلقه های یک سانتی متری ببرید. ظرفی که می خواهید گراتن را در آن بپزید، کمی چرب کرده و سیب زمینی ها را در کف ظرف بچینید. خلال های مرغ را روی آنها بگذارید. سیر را ریز رنده کنید و به همراه پیاز داغ روی مواد بریزید.

۳- فلفل دلمه ای را خلالی برش  زده و روی دیگر مواد بگذارید. قارچ ها را شسته و ورقه ورقه کنید. در تابه ای کره ریخته ، روی حرارت بگذارید. ورقه های قارچ را در کره تفت دهید. به آنها کمی آب لیمو هم اضافه کنید. سپس قارچ ها را از روی حرارت بردارید و روی دیگر مواد گراتن بریزید.

۴- حالا همه ادویه ها و دانه های ذرت را روی مواد بریزید و روی آنها را با پنیر پیتزا بپوشانید. فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت، معادل ۱۷۵ درجه سانتیگراد (یا در بعضی اجاق ها شماره ۴) روشن کنید تا گرم شود.

۵- روی ظرف گراتن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و با چندین بار فرو کردن چنگال در فویل، آن را سوراخ کنید. ظرف را در فر بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه فویل را از روی ظرف بردارید و دوباره در فر بگذارید.

۶- در این مرحله غذا باید حدود ۲۵ یا ۳۰ دقیقه حرارت ببیند؛ تا پنیر آب شده، طلایی و برشته شود. بعد از بیرون آوردن گراتن از فر، آن را برش زده و با سس دلخواه سر کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.