طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون پخت

مواد لازم برای چیز کیک شکلاتی بدون پخت:
شیر: ۲/۳ لیوان
شکلات تخته ای: ۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری
خامه: ۲۰۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری
بیسکویت (شکلاتی کرم دار): ۲۵۰ گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون پخت:
در ابتدا بیسکوییت های کاکائویی، پودر قند و کره را داخل میکسر ریخته و بزنید تا یکدست شود. کف قالب کاغذ روغنی گذاشته و روی کاغذ و دیواره را کاملا چرب کنید و بعد مخلوط بیسکوییتی را ته قالب خوب پهن کرده، خوب فشار دهید (پرس کنید) تا مواد یکدست شوند. مواد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.
شکلات و شیر را داخل ظرفی ریخته و روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود. (روش بن ماری) ژلاتین را نیز داخل ظرفی بریزید و چند قاشق آب روی آن بپاشید (هم نزنید) و روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شود.
پنیر خامه ای را با همزن بزنید تا یکدست شود بعد مخلوط شکلات و شیر را اضافه کرده، کمی هم بزنید سپس ژلاتین حل شده را اضافه و مخلوط کنید. خامه را جداگانه داخل ظرفی بزنید تا خودش را بگیرد سپس در انتها خامه را به مایه چیز کیک اضافه نمایید. قالب چیز کیک را از یخچال خارج کرده بعد مایه چیز کیک را روی بیسکوییت هایی که سفت شده است بریزید و با قاشق صاف کنید سپس قالب را به مدت ۵ ساعت داخل یخچال قرار داده تا بسته شود.
پس از اینکه چیز کیک بسته شد آن را از قالب خارج کنید. به این صورت که اول با چاقو دور چیز کیک را از قالب جدا کرده و بعد آن را از قالب خارج کنید .
چیز کیک را با شکلات ذوب شده و فندق تزیین کنید.

نکته:
در صورت تمایل می توانید به جای بیسکوییت کرم دار از بیسکوییت ساده استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.