طرز تهیه رولت هندوانه

مواد لازم برای رولت هندوانه:
تخم مرغ: ۴ عدد
شکر: ۸۰ گرم
آرد: ۹۰ گرم
شربت غلیظ: ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه رولت هندوانه:
در ابتدای کار زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده، زرده را با نصفی از شکر و وانیل بزنید تا کرم شود.
سفیده تخم مرغ را هم جدا در ظرفی زده تا فرم بگیرد و بعد شکر را بصورت بارانی به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید روی رولت طلایی شود ۱ قاشق سوپ خوری  شربت را در آخر به آن اضافه کنید.
زرده و سفیده را با هم مخلوط کرده و بعد آرد را روی آن الک کنید. چند دقیقه قبل از اضافه کردن آرد، مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید به یک قسمت رنگ قرمز و به قسمت دیگر رنگ سبز اضافه کنید. بعد آرد را به آرامی با مایه مخلوط کنید.
کف سینی را کاغذ روغنی انداخته و بعد مایه قرمز را در سینی ریخته وبا قاشق کف سینی پهن کنید و مایع سبز را روی آن بریزید.
دو قاشق غذاخوری از مایه سبز را نگه داشته، کمی دیگر به آن رنگ سبز اضافه کنید تا کاملاً تیره شود و سبز پر رنگی داشته باشید. بعد داخل قیف ریخته
و روی مایه کیک داخل سینی خطوط موازی بکشید و با سیخ چوبی به آن فرم دهید. ابعاد سینی باید ۳۰ در ۴۰ باشد وداخل آن  کاغذ روغنی پهن کنید و این نکته خیلی مهم است که سینی فر در آخرین طبقه از بالا باشد و حرارت فر ۲۲۰ درجه فقط ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید.
حالا بعد از پخت، مانند رولت معمولا عمل کنید به یا د داشته باشید که روی کاغذ روغنی که رولت را روی آن بر میگردانید حتما پودر قند بپاشید که رویه رولت کنده نشود. بعد از خامه کشی، رولت را در یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد و بعد با چاقوی تیز اره ای برش بزنید. برای تخم هندوانه شکلات آب کرده را داخل قیف ریخته و روی برش ها بریزید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.