طرز تهیه کیک جواهرات با مکعب‌های رنگی ژله‌ای

قبل از درست کردن کیک باید ژله های مکعبی را درست کنید. هر رنگ از ژله را که دوست دارید به روش پشت جلد آن درست کرده و در یخچال قرار دهید. بعد که کاملا بسته شد به شکل مکعب برش زده و کنار بگذارید.

مواد لازم برای لایه کیک:
پودر بادام: ۱ پیمانه
شکر: ۳/۴ پیمانه
آرد: ۱/۳ پیمانه
تخم‌مرغ درشت: ۳ عدد
زرده تخم‌مرغ: ۱ عدد
سفیده تخم‌مرغ: ۳ عدد
پودر قند: نصف پیمانه
کره نرم: ۲ قاشق سوپ‌خوری
رنگ خوراکی قرمز: مقداری

مواد لازم برای داخل کیک:
پودر ژلاتین: ۲ قاشق سو‌پ‌خوری
شربت آناناس: ۱ پیمانه
آب سرد: ۱/۴ پیمانه
خامه فرم گرفته شیرین: ۱.۵ پیمانه
عصاره وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
ژله‌های مکعبی‌ رنگی: ۱.۵ پیمانه

طرز تهیه کیک جواهرات با مکعب‌های رنگی ژله‌ای:
در ابتدا فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سانتیگراد روشن کرده تا گرم شود. در یک قالب ۲۰ در ۳۰ کم ارتفاع دو ورق کاغذ روغنی بگذارید.
در ظرفی پودر بادام، شکر و آرد را ریخته، بعد تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. بعد با همزن برقی مواد را خوب هم بزنید. تا مواد یکدست شوند. بعد یک زرده تخم‌مرغ را همراه رنگ خوراکی افزوده و باز هم بزنید. سپس در ظرفی دیگر سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی خوب هم بزنید تا پف‌کرده و سفید شوند. به سفیده پف‌کرده، پودر قند  اضافه کرده تا یکدست و فرم‌دار شود. حالا سفیده را به مواد اولیه (مخلوط پودر بادام) اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. در آخر هم کره آب شده را افزوده و خوب با مواد مخلوط کنید.
مایه کیک آماده را روی کاغذ روغنی ریخته و پهن کنید. سینی را در فر بگذارید و حدود ۵ تا ۸ دقیقه صبر کرده تا کیک بپزد. در این فاصله مدام کیک را نگاه کنید. وقتی پخت، سینی را بیرون آورده، مواظب باشید این کیک سریع می‌سوزد. کیک آماده را از فر بیرون آورده و روی سطح آن یک‌چهارم پیمانه پودر قند بپاشید و پخش کنید. بعد روی آن یک تکه دستمال پارچه‌ای تمیز بگذارید.کمی که گذشت و کیک نرم شد، قالب کمربندی مناسب (با قطر ۱۸ سانت) روی کیک گذاشته و با کمک آن تکه‌هایی از کیک را برش زده و در قالب بگذارید تا کف و دیواره‌های قالب با کیک پوشیده شود.
بعد به سراغ درست کردن لایه میانی کیک بروید. شربت آناناس را در یک شیرجوش کوچک ریخته، پودر ژلاتین را روی آن بپاشید. کمی صبر کنید تا پودر در شربت نرم شود، بعد شیرجوش را روی حرارت ملایم گذاشته و مدام هم بزنید تا ژلاتین حل شود. بلافاصله شیرجوش را از روی حرارت ‌برداشته و آب سرد را به آن افزوده و هم بزنید. مخلوط را به یک ظرف مناسب منتقل کرده و کمی صبر کنید تا خنک شود، بعد ظرف را به مدت ۵ دقیقه در یخچال بگذارید. این مرحله فقط برای خنک شدن مخلوط است و شربت نباید سفت شود، باید هنوز مایع باشد.
درظرفی بزرگ خامه فرم‌گرفته شیرین و عصاره وانیل را ریخته و با همزن خوب هم بزنید تا خامه فرم‌دار شود. بعد مخلوط شربت و ژلاتین خنک‌شده را هم به خامه افزوده و حسابی هم بزنید.
مکعب‌های ژله‌ای رنگارنگ را با فاصله از یکدیگر در خامه بریزید. در این مرحله نباید مواد را هم بزنید چون شکل ژله‌ها به هم می‌ریزد. فقط با تکان دادن کاسه، ژله‌ها را بیشتر در خامه فرو ببرید. این مخلوط را به آرامی و ترجیحا با تکان دادن کاسه داخل قالب کمربندی روی کیک بریزید. و در آخر روی آن را صاف کنید. قالب را حداقل شش ساعت در یخچال بگذارید تا سفت و آماده شود. بعد از این مدت کیک را از قالب بیرون   آورده و با ترافل‌های رنگی تزئین کنید. کیک را برش زده و سرو کنید.

نکته:
به جای شربت آناناس از کمپوت آناناس هم می توانید استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.