طرز تهیه تارت هلو

مواد لازم برای تهیه تارت هلو:
آرد: ۱۷۵ گرم
کره سرد خرد شده: ۱۲۰ گرم
نمک: کمی
شکر: ۳۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد

مواد لازم میانی تارت:
هلوی کمپوت کرده: ۶ عدد کامل
پودر دارچین: نصف قاشق چای خوری
مارمالاد زردآلو: ۳ قاشق سوپ خوری
آب کمپوت هلو: ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه تارت هلو:
ابتدا آرد الک کرده، در ظرفی بریزید بعد کره را اضافه کرده و با نوک انگشتان، آن را با آرد مخلوط کنید. بعد نمک، شکر و تخم مرغ را اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. سپس خمیر را در کیسه نایلونی گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.
بعد از استراحت کامل خمیر را روی سطح آردپاشی شده، با وردنه به قطر ۳۵ سانتیمتر باز کنید. بعد خمیر را از اطراف به طرف داخل جمع کرده تا قطرش به ۲۵ سانتیمتر کم شود. حالا لبه ی خمیر را با دست مرتب کنید.
درون سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده، خمیر  را روی آن بگذارید. اکنون اطراف خمیر را به شکل گل هفت پر شکل داده، آن را به مدت ۲۰ دقیقه، در یخچال بگذارید.
بعد خمیر را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد، به مدت ۲۵ دقیقه بپزید. سپس آن را روی پنجره سیمی قرار داده تا کاملا خنک شود.
بعد از خنک شدن تارت را با مواد میانی پر کرده و ۸ نیمه هلوی باقیمانده را، به شکل دلخواه روی آن بچینید. حالا باقیمانده مارمالاد زردآلو را روی هلو بمالید و در آخر تارت را به مدت ۳ ساعت، در یخچال گذاشته تا آماده ی مصرف شود.

روش تهیه مواد میانی:
هلوها را از وسط نصف کرده و ۸ عدد از آنها را کنار گذاشته، بعد ۴ نصفه ی باقیمانده از هلوها را کاملا خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید.
دارچین، ۱ قاشق سوپ خوری از مارمالاد و آب کمپوت را به آن افزوده و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده تا مخلوط بجوشد و کمی غلیظ شود.
بعد از اینکه غلیظ شد از روی اجاق برداشته و پس از خنک شدن مصرف کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.