طرز تهیه باقلوای استانبولی

مواد لازم برای تهیه باقلوای استانبولی:

مواد لازم برای شربت:
شکر: ۵ لیوان
آب: ۳ تا ۵ لیوان
آب لیمو: نصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای خمیر:
آرد: ۴ لیوان
شیر: ۱ لیوان
مایه خمیر: ۱ پاکت
روغن آب شده: ۱۰۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
گردو خرد شده: ۲۵۰ گرم
نشاسته گندم: ۵۰۰ گرم
روغن داغ: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه باقلوای استانبولی:
با وسایل گفته شده در مواد، خمیر نرم و یک دست بدست آورید. به مدت ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا خمیر خوب ور بیاید. بعد خمیر را به ۳ قسمت مساوی تقسیم کرده، از هر قسمت ۱۶ تا ۱۸ عدد خمیر به اندازه یک گردو برداشته و هر کدام را در دست به شکل گردو در آورید.
هر خمیر کوچک را با وردنه به اندازه یک بشقاب غذا خوری پهن کنید. وسط آنها مقداری نشاسته ریخته و خمیرها را روی هم پهن کنید (۱۶ یا ۱۸ ورق خمیر اولی را). روی بالاترین ورق نشاسته نریزید. بدین طریق ۳ گروه خمیر ۱۶-۱۸ ورقه ای نشاسته زده شده بدست می آید.
یک سینی فر گرد را چرب کرده و با وردنه هر گروه خمیر ۱۶-۱۸ ورقی را به اندازه سینی باز کنید. خمیر گروه اول را در داخل سینی پهن کرده و روی آن نصف گردو را بپاشید و خوب پخش کنید. دومین گروه از خمیرها را که باز کردید، روی خمیرهای قبلی داخل سینی پهن کنید. بقیه گردوها را روی آنها پخش کنید.
آخرین گروه خمیرهای باز شده را روی خمیرهای قبلی داخل سینی پهن کنید. خمیر داخل سینی را به شکل دلخواه برش داده و روی آنها را به طوریکه به هر طرف آن پخش شود روغن داغ بریزید. سپس در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا زمانیکه روی آنها سرخ شود بپزید. بعد از پخته شدن از فر بیرون آورده و بگذارید سرد شود. وقتی سرد شدند شربت آماده و نیمه گرم را روی آنها ریخته و ۵ ساعت صبر کنید. باقلوا آماده است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.