طرز تهیه شارلوت تمشک

مواد لازم برای تهیه شارلوت تمشک:
پودر قند: ۱۵۰ گرم
ژله توت فرنگی یا تمشک: ۱ بسته
سفیده تخم مرغ: ۲ عدد
بیسکویت شارلوت: ۳۰۰ گرم
توت فرنگی یا تمشک: ۷۵۰ گرم
خامه: ۳۰۰ گرم

طرز تهیه شارلوت تمشک:
در صورت امکان از بیسکویت قاشقی که معمولا در شیرینی فروشیها آماده فروش است، استفاده کنید و یا بیسکویت شارلوت را مطابق دستور بیسکویت شارلوت بپزید.
قالب گردی را که باید دیواره آن از کف جدا شود، دور تا دور دیواره قالب به صورت ایستاده و در یک ردیف بیسکویت را بچینید و آماده بگذارید، بعد کرم و ژله را آماده کنید.
ژله توت فرنگی را در ۱.۵ لیوان آب جوش حل کرده و در یخچال بگذارید تا کمی بسته شود. دم توت فرنگی یا تمشکها را گرفته، بشوئید و در صافی بریزید، خامه را با پودر قند مخلوط کرده ظرف خامه را روی یخ گذاشته و خامه را بزنید تا سفت شده، فرم بگیرد.
۲ عدد سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا پف کرده، خشک شود. سفیده را کم کم با خامه مخلوط کنید. یک سوم از خامه را در قالب روی بیسکویت ریخته و نصفی از توت فرنگی یا تمشک را روی آن بپاشید. ژله را کمی هم زده تا صاف شود، نصف آن را روی توت فرنگی ریخته و نصف بقیه خامه را روی ژله و بعد بقیه توت فرنگی یا تمشک را روی خامه و بقیه ژله را روی توت فرنگی بریزید و در آخرین ردیف بقیه خامه را ریخته و با پشت قاشق روی آن را صاف  کنید و با چند عدد بیسکویت روی خامه را بپوشانید.
شارلوت را در یخچال گذاشته، ۳ ساعت باید بماند تا ژله آن کاملا بسته شود و مواد داخل آن خودش را بگیرند. بعد شارلوت را از قالب خارج کرده، در ظرف قرار دهید. کمی پودر قند روی آن بپاشید و با چند عدد تمشک یا توت فرنگی روی آن را تزئین کرده، نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.