روش آماده سازی کیک انجیر و ماست

مواد لازم برای تهیه کیک انجیر و ماست:
انجیر متوسط: ۱۰ عدد
عسل: ۳ قاشق سوپ‌خوری
کره نرم‌ شده: ۲۰۰ گرم
پودر قند: ۱۷۵ گرم (۳/۴ پیمانه)
پوست رنده‌شده لیموترش: ۱ عدد
پوست رنده‌شده پرتقال: نصف ۱ پرتغال
تخم‌ مرغ: ۴ عدد
آرد سفید گندم: ۲۲۵ گرم (۲ پیمانه)
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
ماست: ۲۵۰ میلی ‌لیتر (۱ پیمانه)

طرز تهیه کیک انجیر و ماست:
فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. قالب کیکی با قطر ۲۳ سانتیمتر را آماده کنید، سپس کف و دیواره آن را بعد از چرب کردن با روغن مایع، با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی ‌پزی بپوشانید.
ابتدا هر یک انجیر را به ۸ قسمت تقسیم کنید بعد برش ‌های انجیر را در کنار و همچنین روی هم در کف قالب بچینید و ۳ قاشق عسل را روی انجیرها بریزید. در ظرفی جدا کره، پودر قند، رنده پوست لیمو و پرتقال را بریزید و با همزن شروع به هم زدن کنید تا با هم مخلوط شوند. بعد در ظرفی جدا گانه زرده و سفیده های تخم مرغ ها را از هم جدا کنید سپس کم‌ کم زرده ‌های تخم ‌مرغ را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. مواد لازم خشک شامل آرد و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کرده و بعد کمی از آن را به مخلوط کرمی اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس یک قاشق ماست به آن افزوده و هم‌ زدن را ادامه دهید. همین کار را به نوبت تا زمانی تکرار کنید که مخلوط خشک و ماست تمام شده و خمیر به دست آید.
کاسه تمیزی برداشته و سفیده‌ های تخم ‌مرغ را در آن بریزید و با مخلوط ‌کن آن‌ قدر بزنید تا پف کرده و سفت شود. بعد نیمی از آن را به مایه کیک اضافه کرده و آرام هم بزنید، سپس باقیمانده سفیده زده ‌شده را افزوده و هم ‌زدن را یکی ‌دو بار به آرامی انجام دهید. مایه آماده شده کیک را روی انجیرها بریزید و به مدت ۱ ساعت در فر حرارت دهید تا بپزد. سپس بعد از سرد شدن کامل، برش زده و با چای میل کنید.

نکته:
می توانید از یک پیمانه عسل برای براقی و تزیین کیک استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.