‌طرز تهیه کیک رژیمی بدون تخم‌مرغ همراه با گاناش

مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی بدون تخم مرغ همراه با گاناش:
آرد: ۱/۵ لیوان 
ماست: یک لیوان
شکر: ۳/۴ پیمانه 
جوش شیرین: ۱/۲ قاشق چایخوری 
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
روغن: ۱/۲ پیمانه 
وانیل: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک رژیمی بدون تخم مرغ همراه با گاناش: 
ابتدای کار فر را برای ده دقیقه روی ۱۸۰درجه گرم کنید. کمی آرد کف قالب بپاشید و تکان دهید تا آرد به همه جای قالب برسد، سپس روی آن کاغذ روغنی قرار دهید. سپس آرد را الک کرده و کنار بگذارید. داخل ظرف دیگری ماست و شکر را بریزید و با همزن بزنید تا کاملا نرم شود. سپس جوش شیرین و بکینگ پودر را اضافه کنید،خوب هم بزنید و بگذارید ۵ دقیقه مواد داخل ظرف بماند. وقتی ترکیب جوش شیرین با ماست واکنش نشان دهد روی سطح مواد حباب ایجاد می شود در این زمان روغن را اضافه کنید (سعی کنید از روغنی استفاده کنید که زیاد بو نداشته باشد.)
سپس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. حالا آردی که از قبل الک کرده اید را به مواد اضافه کنید و با قاشق یا با هم زن مواد را هم بزنید. خوب هم بزنید تا مواد نرم شود و آرد سفید داخل مواد باقی نماند. اگر مواد کمی قلنبه قلنبه شد نگران نشوید. بعد مواد را داخل قالبی بریزید که چرب و یا آرد پاشی کرده اید و داخل فری که از قبل گرم کرده اید به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه روی دمای ۱۸۰درجه اجازه دهید تا کیک بپزد.

نکته:
بعد از مدت زمان طی شده قالب را از فر بیرون بیاورید و خلال دندان را داخل کیک فرو کنید تا از پخته شدن آن مطمئن شوید. اگر خلال دندان تمیز بود کیک پخته اما اگر مواد به آن چسبید کیک شما هنوز کاملا نپخته است. اگر روی کیک سرخ شده و مایل به قهوه ای رنگ شده باشد ولی داخل کیک هنوز نپخته باشد روی کیک را با فویل بپوشانید و دوباره به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بگذارید بپزد. بگذارید کیک کمی سرد شود سپس از داخل قالب بیرون بیاورید و با دقت کاغذ را از آن جدا کنید. 
کیک آماده است می توانیدبه دلخواه آن را با قهوه، سس شکلات یا خامه سرو کنید.

مواد لازم گاناش: 
خامه صبحانه: نصف پاکت
شکلات تخته ای: مقداری

طرز تهیه گاناش:
خامه را داخل ظرفی ریخته و هم بزنید تا روان شود. سپس روی حرارت (غیر مستقیم) گذاشته و مرتب هم بزنید تا خامه روان و یکدست شود. وقتی دور ظرف حباب زد (نباید جوش بخورد) شکلات رنده و یا خرد شده را اضافه کرده و هم بزنید تا با هم مخلوط شود. بعد گاز را خاموش کنید و از روی حرارت بردارید و گاهی هم زده تا کمی خودش را بگیرد و خنک شود. سپس داخل قیف یک بار مصرف ریخته و دور کیک به صورت دالبری بزنید و روی کیک را با توپک‌های گاناشی تزیین کنید.

نوش جان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.