طریقه درست کردن پیراشکی پیچی

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی:
شیر ولرم: ۱ پیمانه
خمیر مایه: ۱ قاشق غذا خوری
شکر: ۱ قاشق چای خوری
نمک: ۱ قاشق چای خوری
آرد: به میزان لازم
روغن زیتون: ۲ قاشق غذا خوری
روغن مارگارین: ۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ: ۱ عدد

طرز تهیه خمیر پیراشکی:
ابتدا در ظرفی شیر ولرم را با شکر و خمیر مایه مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا در دمای آشپزخانه بماند. در ظرفی بزرگ همه مواد گفته شده را با هم مخلوط کرده و کم کم آرد را به آن اضافه کنید تا خوب مخلوط شده و یکدست شود. دقت داشته باشید آرد را تا جایی اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. چون آرد بیشتر باعث سفت و خشک شدن خمیر می شود. وقتی که خمیر آماده شد، روی آن را سلفون کشیده و پارچه ای رویش انداخته، تا به مدت یک ساعت استراحت کند. بعد از استراحت کامل، خمیر را روی سطح صافی باز کرده و برای پیراشکی و پیتزا و اشترودل می توانید از این خمیر استفاده کنید.

طرز تهیه پیراشکی پیچی:
برای تهیه مواد داخل پیراشکی می توانید از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید. حتی از مواد ماکارونی هم می توانید استفاده کنید. از موادی مانند مرغ آبپز، پنیر، فلفل و قارچ می توانید برای داخل خمیر استفاده کنید.
خمیر را روی سطح صافی پهن کرده و به شکل مستطیلهای دراز برش بزنید بعد از مواد را برداشته، روی خمیر بریزید سپس گوشه های خمیر را به هم چسبانده، بپیچانید. بعد از اینکه همه خمیرها درست شدند با برس کمی تخم مرغ زده شده و زعفران روی پیراشکی ها بمالید و در فر گرم شده، با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه  پخته، نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.