طرز تهیه ژله پلنگی

مواد لازم برای تهیه ژله پلنگی:
کرم ژلاتینه خامه: ۱.۵ لیوان
شیر: ۱.۵ لیوان
پودر ژله: ۲ بسته
آب جوش: ۳ لیوان

طرز تهیه ژله پلنگی:
ابتدا کرم ژلاتینه خامه و شیر را به رنگ دلخواه خود، صورتی یا سفید آماده کرده، سپس در قالب بریزید و به مدت چندساعت در یخچال قرار داده تا کاملا سفت شوند. سپس با چاقوی تیز طرح نقش پوست پلنگ را روی کرم ایجاد کرده و با نوک چاقو یا با یک قاشق کوچک داخل طرحها را خالی کنید.
یک بسته پودر ژله قرمز را به همراه ۱.۵ لیوان آب جوش آماده کرده، در یخچال قرار دهید تا کمی فرم گرفته و به اصطلاح نیم‌بند شود و به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. سپس داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کرده و مجددا در یخچال بگذارید تا خوب سفت شود. بعد قسمت داخلی ژله قرمز را کمی خالی کرده و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک) پر کنید. بعد در یخچال گذاشته، تا کاملا سفت شود.
در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱.۵ لیوان آب جوش حل کرده، سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده وخوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.

نکته:
زمان ریختن ژله آخر دقت کنید که خیلی گرم نباشد زیرا طرح ایجاد شده را خراب کرده و خیلی سرد نباشد که زمان درآوردن از قالب، لایه ها از هم جدا شوند.
با اضافه کردن رنگ خوراکی به ژله آلوئه ورا می توانید رنگهای مختلفی برای طرح های خود ایجاد کنید. دقت کنید که رنگ ژله صورتی را کمرنگ آماده کنید تا تفاوت رنگ به خوبی قابل مشاهده باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.