روش آماده سازی ژله انار سه رنگ

مواد لازم برای تهیه ژله انار سه رنگ:
پودر ژله انار: ۲ بسته
پودر ژله سبز: ۱ بسته
دانه انار: ۲ لیوان
اسانس وانیل: چند قطره
ورقه ژلاتین کوچک: ۱۰ عدد
شیر: ۱ لیوان
خامه: ۱ لیوان
شکر: ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ژله انار سه رنگ:
ابتدا ۱ لیوان دانه انار را داخل قالب ریخته و کاملا پخش کنید. بعد ۱ بسته پودر ژله انار را با ۱ لیوان آب جوش حل کرده، وقتی شفاف شد با نصف لیوان آب سرد مخلوط کرده و روی دانه های انار بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه ژله بسته شد، ۱ لیوان باقی مانده دانه های انار را روی ژله ریخته و پخش کنید. سپس بسته دوم ژله انار را به روش قبل آماده کرده و روی لایه قبلی بریزید و مجددا داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.
برای تهیه لایه کرم خامه ای ابتدا شیر و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید، هم بزنید تا شکر حل شود. سپس از روی حرارت برداشته و خامه و وانیل را به آن اضافه کنید. ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب به آن اضافه کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و پس از اینکه نرم شد به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید (شیر باید ولرم باشد تا نبرد). کرم خامه ای را روی ژله انار که بسته شده است ریخته و قالب را مجددا داخل یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. سپس ژله سبز را آماده کرده و روی باقی لایه ها بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود.
پس از آماده شدن قالب ژله را کمی داخل آب داغ قرار دهید و پس از اینکه از قالب جدا شد در داخل ظرف برگردانید، برش بزنید و سرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.