روش آماده سازی پودینگ سه رنگ (با مایکروویو)

مواد لازم برای تهیه پودینگ سه رنگ (با مایکروویو):
آرد سفید: ۱/۴ پیمانه
آرد ذرت: ۱/۴ پیمانه
شکر: ۱/۲ پیمانه
شیر سرد: ۲ پیمانه
زرده تخم‌مرغ: ۲ عدد
وانیل: نوک قاشق چای خوری
کره: ۶۰ گرم
پودر کاکائوی الک شده: ۱ قاشق غذا خوری
نسکافه: ۱ قاشق غذا خوری
آب برای رقیق کردن نسکافه: ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پودینگ سه رنگ:
اول آرد‌ها را با شکر مخلوط کرده، شیر سرد را کم‌کم به آنها افزوده، خوب هم بزنید. بعد مواد را داخل ظرف پیرکس ریخته و در مایکروفر قرار داده و در بالاترین قدرت (صد درصد) به مدت سه تا چهار دقیقه زمان داده تا غلیظ شود. در این مدت چند بار مواد را هم بزنید تا به خوبی در شیر حل شده و گلوله نشوند. سپس زرده‌های تخم‌مرغ را با وانیل مخلوط کرده و با همزن برقی، هم‌ بزنید تا رنگ مخلوط روشن‌تر شود. مایه آرد، شیر و شکر را که در بالا حرارت داده بودید به آرامی با زرده‌های زده شده مخلوط کنید تا زرده‌ها کمی گرم شوند. دوباره مواد ترکیب شده را در مایکروفر قرار دهید و با قدرت پایین (۶۰ درصد) به مدت دو تا سه دقیقه بگذارید تا غلیظ شوند. باز مابین این مدت چند بار ترکیب را هم بزنید تا یکدست شود.
کره را به مواد افزوده‌، آن را به سه قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را ساده (وانیلی) برداشته، یک قسمت را با پودر کاکائو مخلوط کنید و قسمت سوم را با نسکافه رقیق شده با آب طعم‌دار کنید.
برای سرو کردن این دسر هم می‌توانید از لیوان‌های پایه‌بلند یا بستنی‌خوری استفاده کنید. بعد از ریختن هرلایه به مدت پنج دقیقه صبر کنید تا کمی بسته شود و لایه‌های بعدی با یکدیگر مخلوط نشوند. قبل از سرو کردن باید پودینگ را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال نگهداری کرده تا خنک شوند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.