طرز تهیه کرم کارامل خانگی

مواد لازم برای کرم کارامل خانگی:
تخم مرغ: ۵ عدد
شکر: ۲۲۰ گرم
شیر: ۵۰۰ گرم
وانیل: نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه کرم کارامل خانگی: 
در ابتدا بهتر است شربت کارامل را تهیه کنید. برای تهیه شربت، هفتاد گرم شکر را با دو قاشق سوپ خوری آب در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگ آن کم کم طلایی شود، پس از آنکه رنگ شربت طلایی شد، نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا شربت به خوبی بجوشد و قهوه ای شود. به حدی که ذرات شکر کاملا در شربت حل و غلیظ شود. شربت را در ظرف دیگری بریزید و جدار ظرف را نیز به شربت آغشته کنید.
پس از تهیه شربت کارامل، شیر را با شکر باقی مانده مخلوط کرده، روی حرارت قرار دهید تا کمی بجوشد و پس از به جوش آمدن شیر، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود. سپس تخم مرغ ها و وانیل را خوب هم زده و با شیر سرد شده مخلوط کنید و مواد را در ظرفی که به شربت کارامل آغشته کرده اید، بریزید و داخل فر که از قبل با حرارت ۳۵۰ درجه گرم کرده اید، به مدت یک ساعت و نیم قرار دهید.
بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده، چنگال را در کرم فرو کنید. اگر مواد به چنگال نچسبد، کارامل شما آماده است. بعد در یخچال قرار داده تا کاملا خنک شود.

نکته:
دقت کنید تا شیر داغ را به مواد اضافه نکنید. چون دسر بوی زهم میگیرد.
زمانیکه دسر داغ است اگر از قالب در بیاورید، میشکند. پس از پخت و زمانیکه دسر داغ است، فقط یک تکان به قالب داده تا دسر از دیواره جدا شود ولی برنگردانید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.