روش تهیه حلوا کفگیری ویژه رمضان

این حلوا از حلوای های خیلی خوشمزه شهر تبریز است که در هر زمانی در قنادی ها پیدا می شود. اما در ماه مبارک رمضان پای ثابت سفره های افطاری است.

مواد لازم برای تهیه حلوای کفگیری:
آرد سفید قنادی: ۲ لیوان
آرد نخودچی: ۱ لیوان
پودر قند: ۲ لیوان
روغن جامد یا نیمه جامد: ۲/۳ لیوان
کره: ۵۰ گرم
پودر هل: ۲ قاشق سوپ خوری
بادام یا گردوی خرد شده: نصف لیوان

طرز تهیه حلوای کفگیری:
در اول کار آرد سفید را با حرارت خیلی ملایم حدود ۴۵ دقیقه تفت دهید، حرارت باید خیلی کم باشد تا آرد کاملا خامی آن گرفته شده و در ضمن رنگ آن هم زیاد تغییر نکند.
بعد از مدت زمان گفته شده، تابه را کنار گذاشته و آرد نخود چی را داخل آرد سفید الک کنید. بعد دوباره روی شعله گذاشته و  به مدت ۱۰ دقیقه دیگر هم با این آرد تفت دهید.
بعد از تفت دادن آرد ها رو دوباره الک کنید. سپس روغن و کره را افزوده، باز به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. تابه را از روی شعله برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود. در این حین هل را آسیاب کنید. گردو یا بادام را هم داخل آسیاب ریخته و فقط در حد اینکه کمی خرد شوند، آسیاب کنید.
وقتی که آرد خنک شد، پودر قند را داخل آن الک کنید. بعد پودر هل را داخلش ریخته و حسابی با پشت قاشق پودر قند را به خورد آرد دهید. سپس بادام یا گردو رو اضافه کنید. این مرحله یک مقدار قدرت دست میخواهد تا حسابى پودر قند را با پشت قاشق به خورد آرد بدهید. بعد با دست حلوا را فشار داده تا منسجم شود. سپس حلوا را کنار تابه جمع کرده و کفگیر را داخل حلوا فرو کنید. حلوا رو با کفگیر بلند کرده، بشقاب سروتان را روی حلوا برگردانده و حلوا را داخل ظرف برگردانید. در آخر روی حلوا را با پسته تزیین کرده و نوش جان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.