طرز تهیه پای گیلاس

مواد لازم برای تهیه پاى گیلاس:
کره: ۲۸۵ گرم
پودر قند: ۱۵۰ گرم
آرد: ۵۰۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۶ عدد
گیلاس: ۶۰۰ گرم
لیمو: ۱ عدد
آرد ذرت: ۱.۵ قاشق غذاخوری
شکر: ۱۵۰ گرم
وانیل: ۱/۳ قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ: ۱ عدد
شیر: ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای گیلاس:
برای تهیه خمیر، ۲۵۵ گرم از کره را مکعبی خرد کرده و به همراه پودر قند و ۵۰۰ گرم آرد در مخلوط کن بریزید. آن ها را بزنید تا خمیر گوله گوله شود. زرده های تخم مرغ را یکی یکی به مواد اضافه کرده و هم بزنید. سپس بین ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب خنک را به تدریج به مواد اضافه کنید، تا خمیر فرم بگیرد.
روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را به مدت ۳۰ ثانیه روی آن ورز دهید. بعد خمیر را نصف کرده و هر نیمه را در کیسه فریزر بپیچید، حداقل برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. یکی از خمیرها را از یخچال بیرون آورده و روی سطح کار آردپاشی شده، قرار دهید و به قطر ۳۰ سانتی متر و پهنای ۴ تا ۷ میلی متری باز کنید. خمیر را دور وردنه بپیچید و بر روی قالب قرار دهید. به آرامی با فشار به دیوارها آن را در قالب جای دهید. تا مواد میانی را آماده می کنید، قالب را در یخچال قرار دهید.
برای مواد میانی، در ظرفی گیلاس ها را به همراه رنده پوست لیمو، آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری آرد، آرد ذرت، شکر و پودر وانیل با هم ترکیب کنید. آن ها را برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. قالب را از یخچال خارج کرده و مواد میانی را به صورت یکدست در آن بریزید. ۳۰ گرم کره را خرد کرده و روی آن قرار دهید. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. نیمه دیگر خمیر را از یخچال خارج کرده و به روش قبل آن را باز کنید. به شکل نوارهاى باریک برش بزنید و روى پاى را نوارکشى کنید. ۱ عدد تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کرده و هم بزنید. سپس آن را با قلمو به لبه های خمیر بمالید. خمیرهاى  اضافی را جدا کرده و لبه های هر دو خمیرهاى زیر و رو  را به هم وصل کنید. درجه فر را به ۱۸۰ درجه سانتی گراد کاهش داده و پای را برای حدود ۴۰ دقیقه در فر بپزید تا رویه آن طلایی شود. قبل سرو اجازه دهید تا پای کمی خنک شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.