روش آماده سازی چیز کیک زردآلو

مواد لازم جهت تهیه چیز کیک زردآلو:
بیسکوییت: ۲۵۰ گرم
پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۱۰۰ گرم
خامه: ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذا خوری
پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
شیر: ۲/۳ لیوان

طرز تهیه چیز کیک زردآلو:
ابتدا بیسکوییت، پودر قند و کره را داخل میکسر ریخته و بزنید تا یکدست شوند. سپس کف قالب را کاغذ روغنی انداخته، مخلوط بیسکوییتی را ته قالب خوب پهن کنید، خوب فشار دهید و پرس کنید تا مواد یکدست و منسجم شوند. بعد به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.
ژلاتین را داخل ظرفی ریخته و چند قاشق آب روی آن بپاشید (هم نزنید). سپس روی بخار آب قرار داده تا ژلاتین حل شود. پنیر خامه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود. بعد شیر را افزوده، کمی هم بزنید. ژلاتین حل شده را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
در انتهای کار خامه را به مایه چیز کیک اضافه نمایید. قالب چیز کیک را از یخچال بیرون آورده، سپس مایه چیز کیک را روی بیسکوییت هایی که سفت شده اند بریزید و با قاشق صاف کنید. بعد قالب را به مدت ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.
پودر ژله زرد آلو را با یک لیوان آب جوش کاملا مخلوط کرده و یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید. وقتی کاملا سرد شد روی خامه و پنیر سفت شده ریخته و در یخچال بگذارید تا کاملا ژله بسته شود.
برای تهیه زنبورها هم می توانید زرد آلوهای سفت را از وسط نصف کرده و با شکلات تخته ای که به صورت بن ماری آب شده (البته خیلی شل نباشد) خطهایی روی زرد آلو کشیده و با بادام پرک شده، بالهایش را  درست کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.