طرز تهیه سبزی پلو با ماهیچه

مواد اولیه سبزى پلو به همراه ماهیچه:
آب: ۱ لیوان کوچک
پیاز بزرگ: ۴ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم
سبزی معطر: نیم کیلو
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذا خوری
دارچین: ۱ قاشق چای خوری سر خالی
گوشت ماهیچه گوساله و گوسفند: نیم کیلو
برنج: ۳ لیوان
سیر: ۱ بوته کوچک
زردچوبه: به میزان لازم
زعفران دم کرده: مقداری

طرز تهیه ماهیچه:
در ابتدا ۳ عدد از پیازها را خلالی کرده و در ظرف نچسب با کمی روغن و زرد چوبه تفت دهید تا پیاز سبک شود اما طلائی نشوند. بعد تکه های ماهیچه را به پیازها افزوده و کمی تفت دهید تا حدی که رنگ قرمزی گوشت کمی گرفته شود.
سپس ۱ عدد پیاز باقی مانده را خلالی خرد کرده و همچنین بوته سیر را پوست کنده و با پشت کارد کمی له کنید و بعد تکه های گوشت تفت داده شده را طوری در ظرف جمع کنید که پیازهای اول و نرم شده زیر گوشتها قرار بگیریند، تا گوشتها نسوزند و با آب پیاز مغز پخت شوند. سپس پیاز های خلالی شده جدید، سیر له شده و دارچین را روی گوشتها بریزید. بعد درب قابلمه را گذاشته و شعله گاز را کم کنید.
بعد از حدود ۲ ساعت که گوشتها کاملا پخته و رنگشان عوض شد، ابتدا رب را در کنار ماهیچه و گوشه ظرف تفت داده و بعد آب، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه قل بزند و بعد زعفران آب کرده را افزوده و اجازه دهید که گوشت نیم ساعت دیگر بپزد و نرم شود.
دقت کنید که هر چقدر این غذا چرب تر باشد، خوشمزه تر و لذیذ تر می شود. همچنین این غذا نباید آب دار سرو شود بلکه بگذارید تا با شعله کم آبش بخار شده و فقط روغنش بماند.

طرز تهیه سبزی پلو:
ابتدا سبزی خرد شده را داخل تابه ریخته و کمی بدون روغن تفت داده تا آبش کمی گرفته شود. بعد کمی روغن به آن اضافه کرده و کمی سرخ کنید.
برنجی را که از قبل خیس کرده بودید را روی گاز گذاشته، تا حدی که برنج نیم پز شود. البته دقت کنید که برنج را کمی سفت تر از حد معمول بردارید. بعد از آبکش کردن مواد را با برنج مخلوط کرده و ته دیگ را طبق سلیقه خود بچینید. سپس برنجهای مخلوط شده را داخل ظرف بریزید.
چند دقیقه اول شعله را زیاد کرده، بعد شعله را کم کنید تا برنج دم کشیده، سپس در کنار ماهیچه میل میکنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.