طرز تهیه شیرینی نخودچی

با نزدیک شدن عید، بازار شیرینی فروشی ها داغ می شود و مردم انواع شیرینی ها را تهیه می کنند. یکی از این شیرینی ها، شیرینی نخود چی است که به عنوان یک ترکیب پر پروتئین توصیه می گردد و می توان آن را به بچه ها و نوجوانان به عنوان یک میان وعده توصیه کرد. اما بعضی از زنان خانه دار ترجیح می دهند این شیرینی را بصورت خانگی تهیه کنند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم از دستور زیر کمک بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی:
آرد نخودچی مرغوب: ۲۰۰ گرم
روغن جامد یا کره دوغ گرفته: ۱۰۰ گرم
پودر قند: ۱۰۰ گرم
پودر هل تازه ساییده شده: ۱ قاشق چایخوری (از اسانس هل هم می‌توانید استفاده کنید)
پودر پسته یا خلال پسته و زعفران آبگرفته: مقداری برای تزئین

طرز تهیه شیرینی نخودچی:
روغن و پودر قند را حدود ۵ دقیقه با همزن بزنید تا خوب ترکیب شده و حجیم شود. بعد پودر هل یا اسانس هل را اضافه کنید و کمی هم بزنید.بعد همزن را خاموش کرده و آرد را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. می‌توانید دو بار از چرخ گوشت رد کنید تا نرم و یکدست شود.
حالا هم می‌توانید خمیر را با وردنه باز کنید و قالب بزنید یا اینکه به اندازه فندق بردارید گرد کنید و روی آنها را خلال پسته یا پودر پسته بگذارید و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد حدود ۲۰دقیقه بپزید.
بعد از پخت بگذارید سرد شود و بعد از سینی جدا کنید چون اگر داغ باشد دست بزنید شیرینی‌ها خرد می‌شود. می توانید وسط شیرینی‌ها را با سیخ چوبی و زعفران غلیظ تزئین کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.