طرز تهیه کیک عروس ترکیه‌ای

یکی از دسرهایی که در مجالس،مهمانی ها، تولدها و عروسی ها محبوبیت بسیاری دارد، کیک است. این دسر خوشمزه انواع مختلفی دارد و مورد علاقه کودکان هم می باشد. در مطلب زیر طرز تهیه کیک عروس ترکیه‌ای بیان شده است، با ما همراه باشید:

مواد لازم برای روی اول کیک:
شیر: نصف پیمانه
شکر: ۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای لایه دوم:
شیر: ۲ پیمانه
شکر: نصف پیمانه
نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
آرد: ۲ قاشق غذاخوری
پودرهل: یک چهارم قاشق چایخوری
پودر خامه شانتی: یک بسته
پودر نارگیل: ۵ قاشق غذاخوری
توت فرنگی و پودر پسته: برای تزئین

مواد لازم برای تهیه کیک عروس ترکیه‌ای:
آرد: یک و نیم پیمانه
تخم مرغ: ۲عدد
شکر: نصف پیمانه
روغن مایع: یک چهارم پیمانه
شیر: یک چهارم پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک عروس ترکیه‌ای:
تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم مخلوط می‌کنیم و به مدت ۵ دقیقه خوب هم می‌زنیم. شیر و روغن مایع را هم اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به مواد اضافه می‌کنیم و با لیسک هم می‌زنیم. قالب را چرب و آردپاشی می‌کنیم. بهتر است قالب بزرگ باشد تا کیک نازک شود.
ظرف را در فر که از قبل روشن کرده بودیم و با درجه حرارت ۱۶۰سانتیگراد گرم شده بود به مدت ۳۰ دقیقه قرارمی دهیم؛ بعد که کیک پخت آن را از فر درمی آوریم و شیر و شکر را مخلوط کرده و روی کیک می‌ریزیم.
حالا لایه دوم را درست می‌کنیم. شیر و شکر و آرد و نشاسته را با هم مخلوط کرده و روی حرارت می‌گذاریم. وقتی به غلظت فرنی رسید پودر هل را هم اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. حالا از روی حرارت برمی داریم. وقتی کمی از گرما افتاد پودر خامه را اضافه می‌کنیم و آنقدر هم می‌زنیم تا مثل خامه قنادی فرم بگیرد.
می گذاریم کیک خنک شود. مواد لایه دوم هم که خنک شد روی کیک می‌ریزیم و صاف می‌کنیم. حالا پودر نارگیل روی سطحش می‌پاشیم و با پودر پسته و توت فرنگی تزئین می‌کنیم و چندساعت دریخچال قرار می دهیم.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.