طرز تهیه حلوای هویج ژورنالی

حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است که انواع مختلفی دارد و مواد اولیه آن برحسب نوع آن مختلف است. این شیرینی خوشمزه در مناسبت‌ های خاصی سرو می‌شود و یکی از این مناسبت ها ماه مبارک رمضان است. در مطلب زیر طرز تهیه حلوای هویج بیان شده است، با ما همراه باشید:

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج ژورنالی:
پوره هویج پخته شده: یک پیمانه
شکر: یک و نیم پیمانه
آرد: یک و نیم پیمانه
مخلوط کره آب شده و روغن مایع: یک پیمانه
گلاب: یک پیمانه
آب: یک پیمانه
زعفران: به مقداردلخواه
هل: به میزان لازم

طرز تهیه حلوای هویج ژورنالی:
ابتدا شربت حلوا را درست می‌کنیم. به این صورت که شکر را با آب و گلاب وهل روی حرارت می‌گذاریم تا شکر کاملاً حل شود. وقتی جوش آمد زعفران را هم اضافه می‌کنیم و بعد از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم.

حالا آرد را به اندازه‌ای که رنگ آن اصلاً تغییر نکند و فقط خامی آن گرفته شود حدود ۱۵ دقیقه تفت می‌دهیم. روغن را اضافه کرده و دو دقیقه آرد را سرخ می‌کنیم و بعد از آن پوره هویج را اضافه می‌کنیم و خیلی کم تفت می‌دهیم. سریع شربت حلوا را هم اضافه می‌کنیم و خیلی سریع هم می‌زنیم تا حلوای ما از دیواره‌ها جدا شده و وسط ظرف جمع شود.حالا حلوای ما آماده است.

نکته ۱: برای روغن حلوا می‌توانید ۴۰ گرم کره و ۴۰ گرم روغن محلی آب شده را در پیمانه بریزید و بقیه پیمانه را تا جایی که جا دارد از روغن مایع پر کنید.
نکته ۲: برای تهیه پوره هویج حدوداً ۶ عدد هویج را خوب بشویید و با پوست بگذارید بپزد. بعد از پخت، پوست آنها را بگیرید. این کار در رنگ نهایی حلوا تأثیر دارد. بعد از پخت با گوشت کوب برقی یا مخلوط کن یا غذا ساز آن را پوره کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.