دستور تهیه فینگرفود برای تولد

شما می توانید برای تولدها و مجالس خانوادگی خود، این فینگرفودهای خوشمزه و ساده را تهیه کرده و سفره تان را زیباتر کنید. فینگر فود، غذاهای فوق العاده آسانِ بندانگشتی هستند که به راحتی تهیه شده و برای خوردن آن نیاز به قاشق و چنگال یا ابزار خاصی ندارید.

سالاد الویه با کاپ گوجه

فینگرفود سالاد الویه

شما می‌توانید یک سالاد الویه با مرغ و کالباس تهیه کنید و آن را در کاپ‌های گوجه‌فرنگی‌های کوچک قرار دهید. به‌راحتی یک سمت گوجه‌فرنگی را برش زده و گوشت درون آن را خارج کنید و سالاد الویه و یا سالاد مرغ و سبزی‌ها خود را درون آن بریزید و به‌صورت زیبا بر روی ظرف بچینید. مطمئناً” همه شما طرز تهیه سالاد الویه را بلد هستید، اما به‌صورت مختصر آن را توضیح می‌دهم:
سیب‌زمینی و تخم‌مرغ‌ها را آب پز کرده و بعد از خنک شدن رنده کنید. مرغ را با پیاز، کمی زردچوبه و نمک بپزید و پس از پخت کامل، ریش‌ریش کنید. درصورتی‌که تمایل دارید می‌تواند از کالباس استفاده کرده و آن را نگینی خرد کنید. خیار شورها را نگینی و بسیار ریز خرد کرده و به آن اضافه کنید نخودفرنگی را هم در قابلمه‌ای همراه کمی نمک آب پز و پس از پخت آبکش کنید تا آب آن کاملاً گرفته شود. درنهایت، تمام این مواد غذایی را باهم مخلوط و با سس مایونز مزه دار کنید و ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم دار شوند. بجای سس مایونز می‌توانید از ماست پرچرب نیز استفاده کنید.

بروسکتا (بروشتا) گوجه و پنیر

فینگرفود بروشتا گوجه پنیر

شما می‌توانید این غذای ایتالیایی را به‌عنوان یک فینگر فود خوشمزه در تولدهای خود استفاده کنید. برای آماده‌سازی آن به نان باگت، سیر، روغن‌زیتون؛ گوجه‌فرنگی؛ پنیر موترازلا، ریحان و ادویه‌های دلخواه نیاز دارید. دستور تهیه بروشتا به این‌گونه است در ابتدا نون باگتی را که چند ساعت در فضای بیرون قرار داده‌شده است و برشته است را به‌صورت اریب برش می‌زنید. آن را به روغن‌زیتون آغشته کرده و در ماهیتابه گریل سرخ می‌کنیم. شعله ملایم باشد. سیر را روی نون‌های داغ می‌کشیم تا طعم سیر به خرد نان برود. پنیر را خرد کرده و گوجه‌ها را به‌صورت نگینی برش می‌زنیم و بر روی نان گذاشته و روی آن ریحان می‌گذاریم شما می‌توانید از سبزی‌ها، گوشت و مرغ یا هر چیزی دیگری بر روی آن استفاده کنید.

بروشتا شیرین

فینگرود بروشتا شیرین

نیازی نیست که بروشتا را به‌صورت خوش نمک استفاده کنید، گاهی اوقات می‌توانید مواد آن را شیرین انتخاب کرده و مزه خاص و جدیدی به پیش‌غذای خود دهید.
برای تهیه این بروشتا لازم است که مانند فینگرفود قبلی، نان تست را در فضای بیرون قرار داده و برش بزنید و آن را با نمک دریا مزده دار کنید و سپس از توت‌فرنگی‌های گرم و شکری که را کاراملی شده و یا شکلات مایع استفاده کنید. به‌صورت ساده‌تر می‌توانید تنها شکلات ذوب‌شده بر روی آن بریزید و میل کنید.

انواع تارت ها:
شما می‌توانید نان‌های مخصوص تارت را از فروشگاه‌ها تهیه‌کرده و با آن فینگرفود های زیبا و مجلسی و خوشمزه تهیه کنید. برای این کار باید قالب‌های مافین را چرب کرده و خمیر مخصوص را در آن قرار دهید و با انگشت آن را اندکی فشار دهید تا در ظرف قرار گیرد، سپس به میزان ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا لبه‌های آن طلایی شود، سپس مواد مخصوص را درون آن بریزید و درنهایت دوباره در فر بگذارید.

تارت سوسیس

تارت سوسیس

دستور تهیه تارت سوسیسی به این صورت است که شما به سوسیس، پیاز، سیب‌زمینی، پنیر پارمیزان رنده شده احتیاج دارید. سوسیس را نگینی خرد کرده و به همراه پیاز خردشده تفت دهید. سپس سیب‌زمینی‌هایی که نگینی خرد کرده‌اید را به مخلوط اضافه کرده و تفت می‌دهید و نمک و فلفل می‌زنید. بهتر است میزان سوسیس بیشتر باشد تا طعم غالب داشته باشد. مواد را در قالب‌ها و بر روی خمیر مخصوص ریخته و بر روی آن پنیر پارمیزان می‌ریزیم و در فر می‌گذاریم.

تارت قارچ و مرغ
همین دستورالعمل را می‌توانید بر طبخ تارت قارچ و مرغ انجام دهید. برای طبخ آن بهتر است سینه مرغ را بپرید و آن را ریش‌ریش کنید. در یک ظرف دیگر پیاز را با روغن تفت‌داده و قارچ را اضافه کنید و اندکی آب‌لیمو بزنید تا رنگ قارچ سیاه نشود. وقتی آب قارچ کشیده شد، مرغ‌ها را اضافه کنید و ادویه‌های لازم را به آن بزنید. موارد را درون قالب و بر روی خمیر بریزید و روی آن پنیر قرار داده و در فر بگذارید.

تارت کشک‌بادمجان

تارت کشک بادمجان

طرز تهیه این تارت اندکی متفاوت است. شما تنها خمیر تارت را در قالب گذاشته و در فر به میزان ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌گذاریم تا طلایی شود و سپس مواد کشک‌بادمجان آمده را بر روی آن می‌ریزید و به همین آسانی تارت آماده می‌شود و دیگر نیازی به داخل فر گذاشتن مجدد نیست.

رول مرغ و سیب‌زمینی
برای درست کردن این فینگرفود خوشمزه باید سینه مرغ را پهن کرده و با گوشت‌کوب روی آن بکوبید تا نازک شود. سپس به همراه مقداری نمک، فلفل، پودر سیر، آب‌لیمو تازه، روغن‌زیتون، خامه یا سس خردل آن را به مدت چند ساعت مزه دار کنید. سپس سیب‌زمینی را مکعبی کوچک خرد کرد؛ نمک و روغن‌زیتون بزنید و درون فیله قرار داده و رول کنید و با خلال‌دندان آن را ببندید و در فر بگذارید. در مرحله آخر می‌توانید از زعفران برای مزه دار کردن مرغ و قبل از گذاشتن در فر استفاده کنید.

رول مرغ و فلفل دلمه

رول مرغ و فلفل دلمه

در ابتدا باید فیله مرغ را پهن کرده و با گوشت‌کوب روی آن بکوبید تا اندکی پهن و نازک شود. سپس کدو خورشتی، فلفل دلمه‌ای و هویج را به‌صورت رشته‌ای و خلالی برش بزنید. آن‌ها را در داخل مرغ قرار داده و رل می‌کنیم، و با خلال‌دندان آن را می‌بندیم. این رول‌ها را درون روغن‌زیتون تفت می‌دهیم و به سراغ سس آن می‌رویم. سس را مانند سس مرغ معمولی طبخ می‌کنید. اندکی پیاز را با روغن و رب تفت‌داده و در آن آب و نمک و فلفل اضافه می‌کنیم. و رول‌ها را در آن قرار می‌دهیم. آب سس نباید زیاد باشد و تنها تا روی مرغ‌ها را بپوشاند.

کرپ رول ژامبون و پنیر گودا

کرپ رول ژامبون و پنیر گودا

کرپ نوعی نان نازک و لطیف فرانسوی است که با استفاده از آرد گندم، تخم‌مرغ و شیر تهیه می‌شود. برای تهیه آن ابتدا باید نان کرپ را آماده کنید. تخم‌مرغ را در ظرف بشکنید و هم بزنید و سپس آرد ر اضافه کرده و مخلوط‌کنید و درنهایت به آن نمک و پودر سیر و سبزی‌ها معطر بزنید. در پایان شیر نیز اضافه کنید. غلظت این مایه باید مانند شیرموز غلیظ باشد. و به مدت یک دقیقه در تابه بدون روغن، دو طرف آن را مانند کوکو سرخ کنید (تابه از قبل گرم شود) و از ماهیتابه خارج کنید. در صورت تمایل می‌توانید از رنگ‌های خوراکی درون مایع کرپ استفاده کنید. بعد از خنک شدن کرپ‌ها روی آن سس مایونز بزنید و یک‌لایه ژامبون و پنیر گودا بر روی آن قرار دهید و درنهایت آن را رول کنید. آن را در سلفون قرار داده و در یخچال بگذارید تا آماده شود بعد از بیرون آوردن از یخچال آن را به‌وسیله خلال‌دندان ثابت نگه‌داشته و در ظرف بچینید.

پاستا لقمه‌ای

پاستا لقمه‌ای

برای تهیه پاستا لقمه‌ای کافی است از پاستاهای شکل دار بزرگ استفاده کنید و به‌صورت معمولی با روغن و آب و نمک بپزید به‌گونه‌ای که آماده خوردن باشد. درون آن می‌توانید از مواد سالاد ماکارونی استفاده کرده و آن را پر کنید و درنهایت آن را به‌وسیله یک خلل به کالباسی که به‌اندازه آن برش زده‌اید، بچسبانید.
برای طبخ سالاد ماکارونی می‌توانید از سیب‌زمینی پخته نگینی؛ هویج پخته نگینی؛ خیار شور نگینی، پیازچه خردشده، ذرت پخته‌شده، ژامبون نگینی، روغن‌زیتون، سس مایونز، نمک و فلفل، آویشن و آب‌لیمو استفاده کرده و همه را باهم مخلوط نمایید.

رل پنیر و سوسیس

رل پنیر و سوسیس

این فینگر فود بسیار آسان است. برای تهیه آن خمیر یوفگایی که به دمای محیط رسیده است را روی سطح کار قرار داده و با مقداری کره روی آن را می‌پوشانید. سوسیس را لای آن گذاشته می‌پیچانیم و درنهایت بر روی سطح سوسیس، در یک راستا، خلال‌دندان‌ها را وارد می‌کنیم و سپس آن را به‌صورت حلقه برش می‌زنیم.

کوفته‌قلقلی با دیپ ماست نعناعی

کوفته‌قلقلی با دیپ ماست نعناعی

برای تهیه این فینگرفود خوشمزه کافی است گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده‌ای که آب آن گرفته‌شده است و مقداری نمک و فلفل ورز دهید و به‌صورت توپک‌های کوچک گرد کرده و یک ساعت در یخچال بگذارید. سپس آن خلال‌دندان را در آن فروکنید و در ماهیتابه سرخ‌کرده و یا در فر بگذارید و درنهایت با ریحان و دیپ ماست یونانی میل کنید.
برای تهیه دیپ ماست نعنایی، ماست پرچرب را با نمک و فلفل خوب هم بزنید و به آن مقداری پوست لیمو رنده شده، مقدار کمی آب‌لیمو تازه، نعنا و کمی سیر اضافه کنید و طعم آن را بچشید.

سوسیس هشت‌پا

سوسیس هشت‌پا

برای تهیه سوسیس هشت‌پا کافی است در انتها سوسیس برش‌های ایجاد کرده و شکلی شبیه به هشت‌پا درست کنید. در ظرف دیگر یک عدد تخم‌مرغ را با مقداری آرد (سفید با سوخاری) مخلوط کرده و انتهای دیگر سوسیس را در آن فرو می‌برید و چند بار می‌چرخانید تا سر هشت‌پا درست شود. فوراً آن را در روغن داغ و زیاد سرخ می‌کنید. و درنهایت با سس مایونز و تخمه سیاه برای آن چشم می‌گذارید.

توت‌فرنگی شکلاتی

توت‌فرنگی شکلاتی

برای درست کردن این فینگرفود تنها به توت‌فرنگی و شکلاتی تلخ، و سفید نیاز دارید. در ابتدا توت‌فرنگی‌ها را بشویید و دم سبز آن را جدا نکنید، وقتی کاملاً خشک‌شده، شکلات سفیدی را که بن باری کرده‌اید را در یک ظرف ریخته و توت‌فرنگی‌ها را تا نزدیک ساقه در آن فرومی‌بریم و چرخش سریع و کوتاهی به آن داده و سپس با انگشتمان تکانش می‌دهیم تا شکلات اضافی آن بریزد. شکلات سیاه را نیز بن ماری کرده و با استفاده از قیف شکلات ریزی که دهانه خیلی کوچکی دارد روی آن را تزئین می‌کنید. سپس منتظر می‌مانیم خشک شود و یا به مدت چند دقیقه کوتاه در فریزر می‌گذاریم. و سپس در ظرف می‌چینیم. این طرح‌ها را می‌توانید به شکل‌های مختلفی انجام دهید.

خلال میوه با شکلات

خلال میوه با شکلات

علاوه بر توت‌فرنگی شکلاتی، شما می‌توانید هر میوه ماندگار دیگر را برش زده و به‌صورت متوالی بر روی خلال وارد کنید و درنهایت مقداری شکلات ذوب‌شده بر روی آن بریزید.

توپک‌های خرما

توپک‌های خرما

برای تهیه این توپک‌ها کافی است خرما را به مدت چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس پوست‌های و هسته آن را جدا کرده و آن را کاملاً پوره کنید. و به همراه پودر بیسکوییت (بیسکویت آسیب شده) گردو آسیاب شده مخلوط کرده و به‌صورت توپک‌هایی درست کنید. بهتر است مقدار خرما بیشتر باشد تا حالت چسبندگی ایجاد کند. سپس توپک‌ها را بر روی پودر نارگیل، یا پودر پسته، یا پودر فندق و …. بغلتانید. شما می‌توانید مواد درون و بیرونی توپک‌ها را بنا به سلیقه خود تغییر دهید.

پنیر سوخاری با سس گوجه‌فرنگی تند
توپ‌های موزارلای تازه را یکی‌یکی در آرد می‌غلتانیم تا تمام سطح آن آغشته شود. سپس آن را در تخم‌مرغ می‌اندازیم و تا کاملاً آغشته شود، سپس داخل مخلوط آرد سوخاری می‌اندازیم. و این کار را دو بار تکرار می‌کنیم. سپس آن را در ظرف چیده و ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس آن را در روغن داغ سرخ می‌کنیم.

قارچ شکم پر

قارچ شکم پر

برای تهیه قارچ شکم پر کافی است که دسته آن را جدا کنید. سپس مواد ماکارونی را طبخ کرده و از حرارت افتاده است و آن را درون کلاهک قارچ‌ها بریزید. شما می‌توانید ساقه‌های قارچ را که جدا نموده‌اید را خرد کرده و در مخلوط ماکارونی خود بریزید. قارچ‌های پرشده را در یک سینی که با روغن‌زیتون چرب کرده‌اید بگذارید و بر روی آن پنیر پیتزا ریخته و در فر بگذارید تا طلایی شود.

بادام‌هندی مزه دار

بادام‌هندی مزه دار

مقداری از بادام‌هندی را به همراه روغن در ماهیتابه قرار دهید و چند دقیقه کوتاه تفت دهید و بعدازآن که اندکی خنک شدن بر روی آن‌ها پودر زیره، نمک، فلفل سیاه، و قرمز بریزید. این کار را می‌توانید در فر با استفاده از عسل و همین ادویه‌ها نیز انجام دهید.

پیتزا برش داده‌شده

پیتزا برشی فینگرفود

شما می‌توانید به‌راحتی یک پیتزا طبخ کنید، و آن را به‌صورت مستطیلی‌های کوچک برش بزنید تا هر کس بتواند این فینگرفود خوشمزه را میل کند.

سیخ میوه، ریحان و پنیر موزارلا

میوه، ریحان و پنیر موزارلا

شما می‌توانید بر روی خلال از این ترکیب خوشمزه استفاده کرده و آن را بنا بر سلیقه‌تان دیزاین کنید.

سیخ هات‌داگ

چوبک هات داگ فینگرفود

برای تهیه این فینگرفود کافی است هات‌داگ را از وسط برش زده و انتهای آن را مانند بستنی یک خلال وارد کنیم سپس آن را در تخم‌مرغ هم زده وارد کرده و سپس به آرد سوخاری آغشته کنیم و در روغن داغ سرخ می‌کنیم.

توپک صبحانه‌

توپک صبحانه‌

مقداری پنیر را به‌صورت گرد و توپک در کف دست درست کرده و سپس در مخلوط (گوجه ریز خردشده +گردو خردشده) و یا (سبزی‌خوردن خردشده + گردوِ خردشده) بغلتانید.

رول خیار و پنیر

رول خیار و پنیر

برای تهیه این فینگرفود کافی است یک خیار بزرگ را به وسیله ،پوستکن مخصوص به صورت نوار های بزرگ و پهن برش دهید. سپس در یک کاسه مقداری پنیر ریخته و در آن خرده های گرده، گوجه خشک و نعنا و جعفری بریزید، مواد را هم زده و بر روی نوار خیار قرار دهید و آن را بپیچانید و با استفاده از خلال محکم کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.