طرز تهیه رولت اسفناج

مواد لازم برای تهیه رولت اسفناج:

برگ اسفناج: ۲۵۰ گرم
قارچ: ۲۵۰ گرم
ژامبون: ۱۰۰ گرم
پنیر چدار: ۷۰ گرم
کره: ۶۰ گرم
آرد: ۵۰ گرم
پنیر پارمیزان رنده شده: ۲۵ گرم
شیر: یک پیمانه
جعفری خرد شده: ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
سیر: دو حبه
پیاز: یک عدد
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت اسفناج:

اسفناج را در قابلمه ای بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آن را روی شعله مناسب قرار دهید تا بپزد، در طی فرآیند پخت درب ظرف را باز بگذارید تا رنگ سبز آن عوض نشود. دقت داشته باشید که آب اضافه اسفناج باید کامل گرفته شود تا رول ها خراب نشوند، به همین دلیل بهتر است پس از پختن و سرد شدن اسفناج، آن را با دست فشار دهید. سپس اسفناج ها را درشت خرد کنید و در کاسه ای بریزید.

ژامبون ها را درشت خرد کنید و پیازها را ریز خرد کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تابه ای بزرگ بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. سپس پیاز و ژامبون را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. قارچ‌ها را نازک و ورقه ای خرد کنید. سپس آن ها را به تابه اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه سرخ کنید. تا وقتی که آب آن ها تبخیر نشده است به هم زدن مواد ادامه دهید. در انتها اسفناج را به مواد تابه اضافه کنید و هم بزنید. فر را از قبل روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید، سپس قالب ۳۵×۲۵ سانتی متری را با کاغذ روغنی بپوشانید.

کره را در تابه ای بزرگ روی شعله متوسط قرار دهید تا کمی داغ شود. سپس سیر را اضافه کنید و برای ۲۰ ثانیه هم بزنید تا عطر آن بلند شود. آرد را اضافه کنید و برای یک دقیقه هم بزنید تا مخلوط به دست آمده شروع به حباب زدن کند. تابه را از روی حرارت بردارید و شیر را به تدریج اضافه کنید. در همان حال مواد را با قاشق چوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. برای ۵ دقیقه تابه را روی شعله کم قرار دهید تا مخلوط کمی قوام پیدا کند و غلیظ شود (توجه کنید که دائماً مواد را هم بزنید تا ته نگیرد)، سپس تابه را از روی شعله بردارید.

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید یکی یکی زرده ها را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. با همزن برقی سفیده ها را در کاسه ای خشک و تمیز هم بزنید تا فرم گرفته و پفکی شود. ۱/۴ سفیده های پفکی را به مخلوط شیر اضافه کرده و با استفاده از یک قاشق فلزی بزرگ آنها را فقط کمی هم بزنید تا با هم ترکیب شود. پنیر چدار را درشت رنده کنید و به مخلوط شیر اضافه کنید. باقی سفیده ها را هم افزوده و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند‌. سپس جعفری را داخل مخلوط ریخته و هم بزنید.

مخلوط را با قاشق در قالب مورد دلخواه بریزید و سطح آن را صاف کنید. اجازه دهید ۱۵ تا۲۰ دقیقه در فر بماند تا پف کند و طلایی شود. دستمال نازک و تمیزی را روی میز قرار دهید روی آن را پنیر پارمیزان بپاشید. مخلوط را روی حوله برگردانید و کاغذ مخصوص آشپزی را از ته آن جدا کنید. برای چند دقیقه مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس مواد رولت را روی سطح آن پخش کرده و با کمک دستمال آشپزخانه از قسمت طولی آن را رول کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه خورش آلواسفناج

طرز تهیه کوکوی اسفناج

روش تهیه رول مرغ و اسفناج

طرز تهیه نرگسی اسفناج

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.