طرز تهیه بوریتو سبزیجات

مواد لازم برای تهیه بوریتو سبزیجات:

نان بوریتو: یک عدد
گوجه فرنگی: ۳ عدد
ذرت کنسروی: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
گشنیز: ۱۰۰ گرم
لیمو ترش تازه: یک عدد
کلم بروکلی: ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم
رزماری: به میزان لازم
فلفل دلمه ای: یک عدد
پیاز متوسط: یک عدد
لوبیا چیتی کنسروی: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
برنج پخته شده: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
کره گیاهی: به میزان لازم

طرز تهیه بوریتو سبزیجات:

ابتدا گوجه فرنگی را با رنده درشت، رنده کنید و کنار بگذارید. سپس کره را داخل ظرفی ریخته و بگذارید تا زیر حرارت آب شود. سپس گوجه فرنگی را اضافه کنید و با کره تفت دهید. کلم بروکلی را ساطوری خرد کرده و به گوجه اضافه کنید. تا زمانی که آب گوجه گرفته نشده است، به تفت دادن ادامه دهید.
بعد از اینکه آب گوجه گرفته شد، سس را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. سپس در ظرفی دیگر کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. در این فاصله پیاز و فلفل دلمه ای را خلالی خرد کرده و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
آن ها را داخل روغن بریزید و کمی تفت دهید تا سرخ شود.
بعد از اینکه فلفل و پیاز تفت خوردند و پیاز به رنگ طلایی در آمد زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید در دمای محیط کمی خنک شود. ذرت کنسروی را داخل ظرفی بریزید. گشنیز را ساطوری خرد کنید و به ذرت اضافه کنید.
بعد کمی آب لیمو ترش به مواد اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس ظرف را کنار بگذارید. برای پیچیدن بوریتو ابتدا یک فویل بردارید. سایز فویل ها باید به اندازه ای باشد که یک سانتی متر از هر طرف نان بزرگتر باشد. فویل را زیر کار گذاشته و نان را روی فویل بگذارید.
سپس به ترتیب برنج، لوبیا چیتی، مخلوط ذرت و گشنیز، مخلوط فلفل دلمه ای و پیازچه را در وسط نان بگذارید.
نان را از دو طرف روی هم بگذارید و فویل را دور نان بپیچید. سپس دو طرف فویل را شکلات پیچ کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه وسط فر با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد بگذارید تا بوریتو سبزیجات آماده شود.
بعد از مدت زمان طی شده بوریتو را از فر بیرون آورده و فویل را باز کنید. سپس با گوجه گیلاسی، برگ گشنیز و حلقه های لیمو ترش آن را تزیین کنید.

نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه اسنک مرغ و سبزیجات

طرز تهیه رولت سیب زمینی و مرغ و سبزیجات

طرز تهیه شامی نخود با طعم سبزیجات

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.