طرز تهیه سیر داغ به روش شمالی

مواد لازم برای تهیه سیر داغ به روش شمالی:

سیر: یک کیلو
روغن جامد: دو قاشق
نمک: یک قاشق
زردچوبه در صورت دلخواه: نصف قاشق چایخوری

دستور پخت سیر داغ به روش شمالی:

ابتدا سیرها را پوست گرفته، قسمت سفت ته آنها را جدا کرده و داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته تا ریز ریز شود.
سپس روی یک دستمال نخی پهن کنید تا آب آنها گرفته شده و کاملا خشک شوند. (حتما باید آب آن کامل کشیده شود وگرنه چسبنده می‌شود).
ماهیتابه با دیواره بلند یا قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. وقتی از داغ شدن روغن مطمئن شدید نصف قاشق چایخوری زردچوبه به آن اضافه کنید تا سیر داغ شما رنگ طلایی پیدا کند.
سیرها و نمک را در روغن ریخته، حرارت را کمی زیاد کنید و هر چند ثانیه یکبار هم بزنید. (میتوانید دو نوبت جداگانه سرخ کنید و یا اینکه یکباره بریزید).
سیرها از اطراف به سمت مرکز در حال سرخ شدن هستند پس مرتب هم بزنید و آنها را جابجا کنید تا به صورت یکنواخت سرخ شوند سپس حرارت را ملایم کنید. (سیرها در ابتدا چسبنده هستند ولی هر چه سرخ شوند سبک شده و از چسبندگی آنها کم می‌شود.)
بهتر است حرارت ملایم باشد و مدام هم بزنید. وقتی رنگ سیرها طلایی شد، ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و سیرها را سریع روی دستمال آشپزخانه یا دستمال نخی تمیز پهن کنید تا خنک شوند و روغن آنها کاملا گرفته شود. (روغن سیرها باید کاملا گرفته شود به صورتی که اگر آن را در دست گرفتید، دست چرب نشود و کاملا ترد باشد.)
سیر داغ را پس از آماده شدن در ظرف شیشه‌ای درب‌دار ریخته، درب آن را محکم ببندید و داخل کابینت به مدت دوسال و حتی بیشتر نگهداری کنید. (میتوانید روغن را کمی بیشتر بریزید ولی درنهایت باید روغن آنها کاملا گرفته شود وگرنه چسبنده شده و دان دان نمیشود).

مطالب مرتبط:
طرز تهیه سیر قلیه

طرز تهیه کوکو سیرابیج

طرز تهیه کوفته سیر

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.