طرز تهیه دسر موس بلژیکی

مواد لازم برای تهیه دسر موس بلژیکی:

شیر: ۲۵۰ گرم
پودر ژلاتین: ۲۰ گرم
وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته: ۳۵۰ گرم
شکلات کارات: ۳۰۰ الی ۳۵۰ گرم

راهنمای تهیه دسر موس بلژیکی:

ابتدا پودر ژلاتین را روی شیر نسبتا سرد بریزید و روی بخار آب بن ماری کنید تا حل شود.
شکلات را به روش بن ماری آب کنید (میتوانید از شکلات سفید استفاده کنید و رنگ خوراکی اضافه کنید، در غیر این صورت کیک سفید باشد زیباتر میشود البته میتوانید از کیک قهوه هم استفاده کنید بستگی به سلیقه خودتان دارد).
ژلاتین که با شیر مخلوط شد باید گرم باشد، سپس وانیل را اضافه کنید. بعد از روی حرارت بردارید و درون ظرف بزرگتر بریزید. سپس شکلات آب شدۀ گرم را به شیر اضافه کرده و با مفتول (همزن دستی) هم بزنید. سپس کم کم خامه فرم گرفته را اضافه کرده و با همزن دستی بزنید (اگر مواد شیر سرد است دوباره روی بخار آب گرم کنید تا گرم شده و خامه خوب مخلوط شود).
این مواد را داخل یخچال گذاشته و هر چند دقیقه یکبار از یخچال بیرون آورده هم بزنید، مواظب باشید این مواد بخاطر داشتن پودر ژلاتین کامل نبندد فقط کمی سفت شود.
یک رینگ یا قالب کمربندی بردارید، میتوانید از کیک شکلاتی یا هر کیک مورد علاقه دیگر استفاده کنید (کمی بافت کیک سفت‌تر باشد بهتر است).
یک لایه ۱/۵ تا ۲ سانتی از کیک را به اندازه قالب برش بزنید و کف قالب بگذارید. مقداری از مواد شکلاتی درست شده روی کیک بریزید و با پالت روی آن را صاف کنید. بعد یک لایه دیگر از کیک بگذارید و مابقیه مواد شکلاتی را روی آن ریخته و صاف کنید.
این مواد را داخل یخچال گذاشته تا خوب ببندد بعد روی مواد از سس براق استفاده کنید و دوباره دسر را داخل یخچال بگذارید تا ببندد.
دسر ما آماده است میتوانید از قالب در آورید و تزیین کنید.
نوش جان

4/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.