طرز تهیه کباب تابه‌ای

کباب تابه ای یکی از محبوب ترین کباب های خانگی ایرانی است. دلیل محبوبیت این کباب این است که اولا دستور پخت آسانی دارد و همه می توانند آنرا در منزل تهیه کنند و دلیل مهم تر محبوبیت  کباب تابه ای طعم بسیار خوب آن است. اکثر کباب ها مانند کباب کوبیده، کباب چنجه و … از رستوران ها وارد خانه ها شده اند اما جالب است بدانید کباب تابه ای از معروف ترین کباب های خانگی است که به خاطر محبوبیت بالایی که دارد از منازل به منوی رستوران ها راه یافت. بهترین ترکیب برای درست کردن کباب تابه ای خوشمزه با گوشت چرخ شده مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله است. در این بخش میخواهیم  طرز تهیه کباب تابه ای را که از وبسایت سلام دنیا گرفته ایم به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای کباب تابه ای:

گوشت چرخ شده: ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی: ۳ عدد
پیاز رنده شده: ۱ عدد
نمک، فلفل، زعفران و روغن: به میزان لازم

دستور پخت کباب تابه ای:

طرز تهیه کباب تابه ای
ابتدا پیاز را داخل ظرف مناسبی رنده می کنیم و آب آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم کباب دیگی
گوشت را به همراه نمک، فلفل و زعفران به پیاز اضافه کرده و تا جایی که به انسجام مورد نظر برسد ورز می دهیم و اگر زمان دارید به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم کباب تابه ای
حالا گوشت را به تابه مناسبی منتقل کرده سطح آنرا صاف کرده و با یک کاردک آشپزی به شکل دلخواه تقسیم کنید. حالا روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم تا گوشت آب بیندازد و پخته شود آب گوشت که تمام شده روغن را افزوده و اجازه می دهیم کمی سرخ شود. حالا در کنار گوجه سرخ شده و چلوی ایرانی سرو کنید.

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی و خوشمزه خانگی
• برای لذیذ تر شدن غذا آن را با کره طبخ کنید.
• در انتهای پخت حتما از سماق روی کباب استفاده کنید.
• چند برش فلفل دلمه ای و پیاز خام هم در کنار تابه در زمان پخت طعمی بی نظیر به غذای شما می دهد.
• اگر به غذا های ترش علاقه مند هستید نصف قاشق چایخوری رب انار را داخل آب حل کرده و در میان پخت به کباب ها اضافه کنید.
• برای کسانیکه ممنوعیت مصرف گوشت قرمز دارند بهترین راه درست کردن کباب دیگی با مرغ یا بوقلمون چرخ شده شده است که طعم بسیار عالی دارد و دست کمی از گوشت قرمز ندارد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.