راهنمای پخت خورشت هلو

برای دستور غذایی امروز سایت زیباشهر خورشت هلو را برایتان تدارک دیده ایم که بی شک با یک بار امتحان کردن آن، یک غذای خوشمزه به برنامه هفتگی خانه تان اضافه خواهد شد. با دوستانتان در واحد آشپزی سایت زیباشهر همراه باشید تا طرز پخت خورشت هلو را با هم به پیش ببریم:

مواد لازم برای پخت خورشتی به اندازه پنج یا شش نفر:
هلو: ۵ عدد
ران مرغ: ۲ عدد
سینه مرغ: ۱ عدد
روغن: ۱ پیمانه
نمک: به میزان لازم
پیاز ریز شده: ۲ /۱ پیمانه
آب لیموی تازه: ۴ قاشق سوپ خوری
آرد: ۱ قاشق سوپ خوری
زعفران حل شده: ۱ قاشق سوپ خوری
آلو بخارا بدون هسته: ۶-۵ عدد
شکر: ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه خورش هلو:
۱. تکه‌های مرغ را شسته و پوست شان را جدا و آنها را نصف کنید. سپس با ۲ قاشق سوپخوری روغن و ۲/۱ قاشق مرباخوری نمک مرغ را مزه دار کرده و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

۲. پیاز را با ۳ قاشق سوپخوری روغن تفت داده تا طلایی شود. تکه‌های مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روی سطح مرغ را بگیرد و بگذارید بپزد.

۳. آب لیموی تازه، شکر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با ۳ قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.

۴. هلوها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با ۳ قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا طلایی شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولی له نشوند. خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.