طرز تهیه شیرینی شطرنجی

مواد لازم برای شیرینی شطرنجی:
آرد الک شده: ۲.۵ پیمانه
کره نرم: ۲۴۰ گرم
شکر: نصف پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذا خوری
وانیل: ۱ قاشق چای خوری
نمک: کمی
پوست رنده شده لیمو ترش: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی شطرنجی:
کره و شکر را با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس وانیل، پوست لیمو و نمک را اضافه کرده، هم بزنید بعد آرد را کم کم اضافه کرده و با دور کند همزن مخلوط کنید. خمیر آماده شده را روی سطح صافی گذاشته و به مدت ۲ دقیقه ورز دهید بعد خمیر را به دو نیم تقسیم کرده روی یکی از نیمه ها پودر کاکائو بپاشید و خوب ورز دهید تا کاکائو جذب خمیر شود.
دو خمیر را در دو کاغذ روغنی بگذارید و با وردنه به شکل دو مربع، به عرض ۱۸ سانتی و ضخامت ۸ میلی متر درآورید بعد خمیرها را به ۹ نوار با عرض ۲ سانتی ببرید.
تخم مرغ را همراه یک قاشق غذا خوری آب مخلوط کرده و خوب هم بزنید. روی سطح کار را با پلاستیک بپوشانید کار را با چیدن نوارهای سفید و کاکائوئی در کنار هم شروع کنید. (۴ نوار به صورت یکی در میان) روی نوارهای خمیری با قلمو مخلوط تخم مرغ را بمالید و نوارها را کمی فشار دهید تا به هم بچسبند. سپس لایه دوم و سوم را هم به همین ترتیب بچینید. (رنگهای مخالف روی هم)
وقتی چیدن لایه ها تمام شد دو لایه سلفون روی آن بکشید و در یخچال به مدت نیم ساعت استراحت دهید. بعد کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید. مکعب ها را با ضخامت ۶ سانتی ورقه کرده و با دمای ۱۷۵ درجه از قبل گرم شده به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.