طرز تهیه اسفناج پلو

مواد لازم برای تهیه اسفناج پلو:
اسفناج: ۱.۵ کیلو
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
برنج: ۳ پیمانه
پیاز بزرگ: ۲ عدد
لپه یا عدس: ۱ فنجان
آب نارنج غلیظ: نصف فنجان
سیر: ۳ حبه
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذا خوری
سس انار یا رب انار رقیق: ۱ قاشق غذا خوری
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
زعفران آبکرده: به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
دارچین، آویشن و پودر سیر: به مقدار لازم

طرز تهیه اسفناج پلو:
ابتدا اسفناج شسته، خرد کنید. حدود نصف لیوان از آن را کنار گذاشته و باقی را با نصف فنجان آب در قابلمه ریخته، بپزید. تا کاملا آبش کشیده شود و به خوردش برود.
لپه یا عدس را در ظرفی جداگانه کمی بپزید و سپس آبکشی کنید. بعد یک عدد پیاز را خرد کرده و کمی تفت دهید و گوشت را به آن اضافه کنید. ادویه، نمک و کمی زعفران زده و پس از تفت دادن لپه را به مخلوط افزوده، کمی آب بریزید تا گوشت کاملا بپزد و آبش کشیده شود. سپس رب ها یا رب و سس انار را اضافه کرده تفت دهید.
در ظرفی دیگر روغن را داغ کرده و پیاز باقی مانده را خرد کرده در آن تفت دهید. سیر را خرد کرده و اضافه کنید. پس از تفت دادن اسفناج خام را افزوده و کمی که تفت خورد اسفناج پخته را اضافه کنید و مخلوط را خوب سرخ کرده، سپس آب نارنج را به آن اضافه کنید.
حال مخلوط اسفناج را به مخلوط گوشت افزوده و کاملا مخلوط کنید. ترشی و ادویه و نمک غذا را باب میل خود اندازه کنید. برنج را کمی زنده تر بر داشته و آبکش کرده و در آبکش به آن آب و روغن داغ اضافه کنید. سپس ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه چیده و رویش یک لایه برنج بریزید و سپس یک لایه از مواد و روی آن کمی دارچین و زغفران بپاشید، این لایه ها را یک بار دیگر تکرار کنید. سپس باقی برنج را روی سطح آن ریخته و کمی زعفران رویش بریزید و چند سوراخ ایجاد کرده و برنج را دم بگذارید. پس از دم کشیدن، با احتیاط برنج و مواد را مخلوط کرده و سرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.