طرز تهیه پوچای گل غذای ترکیه

مواد لازم برای تهیه پوچای گل:
مایه خمیر تازه: ۱ قاشق سوپ خوری
شکر: ۲ قاشق سوپ خوری
شیر ولرم: ۱ پیمانه
روغن مایع: نصف پیمانه
تخم مرغ: ۲ عدد (۱ زرده برای رومال)
نمک: ۱ قاشق چای خوری
آرد سفید: تقریبا ۶ پیمانه
سیاه دانه: کمی

مواد لازم داخلی پوچای گل:
سیب زمینی متوسط: ۲ عدد
پیاز متوسط نگینی شده: ۲ عدد
روغن: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار لازم

روش تهیه مواد داخل پوچای گل:
سیب زمینی را آب پز کرده و رنده کنید. پیاز را در روغن تفت دهید و سیب زمینی را به آن افزوده، نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه پوچای گل:
ابتدا مایه خمیر، شکر و کمی آب را در ظرفی ریخته و هم بزنید. سپس شیر، روغن و یک تخم مرغ کامل و سفیده تخم مرغ دوم را همراه با نمک به مایع شکر افزوده، هم بزنید. آرد را آرام آرام اضافه کنید تا خمیری نرم حاصل شود. دقت کنید که همیشه همه آرد استفاده نمی شود و شما با توجه به نرمی یا چسبندگی خمیر به آن آرد اضافه کنید. بعد از آماده شدن خمیری یکدست و نرم، روی آن را پوشانده تا یک ساعت استراحت داده تا حجم آن دو برابر شود.
بعد از ور آمدن خمیر را یک تا دو دقیقه ورز دهید تا هوای آن خارج شود. سپس آن را به توپهای مساوی تقسیم کنید. سطحی را که می خواهید خمیر را روی آن شکل دهید با روغن چرب نمایید بعد یک توپ خمیر را با دست کمی باز کرده و مقداری از مواد داخلی را در وسط آن گذاشته و خمیر را ببندید و توپ کنید. قسمت بسته شده را زیر قرار دهید و به آرامی کمی روی خمیر را با دست خود فشار دهید. سپس با چاقو روی خمیر ابتدا چهار برش و بعد چهار برش دیگر ایجاد کنید. برش ها را از یک شکل بچرخانید و به شکل گل درآورید.
پوچاهای آماده شده را در سینی فر با فاصله چیده و به مدت نیم ساعت استراحت دهید و بعد روی آنها زرده تخم مرغ بمالید و سیاه دانه رویش بپاشید و سپس در فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا وقتی که روی پوچاها کاملا طلایی شده و بپزند.

نوش جان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.