روش تهیه شیرین پلو

مواد لازم برای تهیه شیرین پلو:
برنج: نیم کیلو
مرغ: ۸۰۰ گرم
کره: ۲ قاشق غذا خوری
بادام: ۵۰ گرم
پسته: ۵۰ گرم
پوست پرتقال: ۱۰۰ گرم
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط: ۲ عدد
زعفران: نصف قاشق چای خوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرین پلو:
ابتدا برنج را به مدت ۲ ساعت در آب خیس کنید. مرغ را شسته و تکه تکه کنید. پیاز را خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا رنگش طلایی شود. سپس مرغ را در پیاز  سرخ شده کمی تفت دهید. بعد نمک، فلفل و یک لیوان آب داغ به مرغ اضافه کنید.
روی شعله متوسط برای ۲۰ دقیقه حرارت دهید. در صورت نیاز می توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا مواد نسوزد. بعد از ۲۰ دقیقه حرارت، باید نصف لیوان آب مرغ در ظرف باقی بماند. سپس استخوان های مرغ پخته را جدا کنید.
کمی شکر را با یک لیوان آب بجوشانید و ۳ قاشق کره، زعفران و مقداری آب مرغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. پسته و بادام  را از قبل در آب خیس کرده و بعد از خیس خوردن، پوست آنها را گرفته و ریز خرد کنید.
پوست پرتقال را نیز خلال کرده و چند دقیقه در آب داغ بجوشانید. سپس آب تلخ آن را خالی کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تلخی پوست پرتقال  گرفته شود. سپس آن ها را یک ساعت در آب سرد قرار دهید. این کار را نیز چند بار تکرار کنید.
در نهایت پوست پرتقال را با ۳ قاشق شکر بپزید و در پایان کار آب آن را خالی کنید. برنج را آبکش کرده، سپس در ته یک قابلمه مقداری روغن و کمی آب داغ بریزید و نیمی از برنج آبکش شده را در قابلمه ریخته و تکه های مرغ را روی برنج پخش کنید. بعد مقدار دیگری برنج روی مرغ بریزید. در این مرحله نیمی از پوست پرتقال، بادام و پسته را روی برنج بریزید و روی آنها را با بقیه برنج بپوشانید. آب مرغ و شکر را که قبلاً تهیه کرده اید، را روی تمام برنج بریزید. سپس در قابلمه را با دم کنی بپوشانید.
قابلمه را نیم ساعت روی شعله کم حرارت دهید. سپس شیرین پلو را در دیس بکشید. و باقیمانده بادام، پسته و پوست پرتقال را با هم مخلوط کرده و روی شیرین پلو را با آنها بپوشانید.
نوش جان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.