روش تهیه مربای انگور قرمز

مواد لازم برای تهیه مربای انگور قرمز:
حبه انگور قرمز: ۱ کیلوگرم
لیموترش با پوست و خورد شده: ۲۸۰ گرم
شکر دانه ریز: ۱ کیلوگرم
پودر ژلاتین: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه مربای انگور قرمز:
ابتدا انگور را به همراه لیموترش در قابلمه ای با یک لیتر آب ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید تا جوش آید. وقتیکه به جوش آمد، حرارت را ملایم کرده و درب قابلمه را بگذارید تا به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.
بعد از پخت کامل، انگورها را با گوشت کوب برقی بکوبید. سپس درب ظرف را بگذارید تا انگور مجدداً به مدت ۴۵ دقیقه دیگر بجوشد. مخلوط را در تنظیفی ریخته و فشار دهید، سپس آن را به مدت ۱۲ ساعت به صورت ایستاده قرار دهید تا عصاره آن کاملاً خارج شود. پس از این مدت، عصاره به دست آمده را از صافی رد کرده تا پالپ میوه جدا شود.
عصاره به دست آمده را به همراه شکر در قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار داده و مرتباً هم بزنید تا شکر کاملاً ذوب شود، سپس بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. سپس در ظرفی کوچک، پودر ژلاتین را با نصف پیمانه آب سرد، روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا ذرات ژلاتین کاملا در آب حل شود. بعد ژلاتین ذوب شده را به قابلمه حاوی عصاره افزوده و هم بزنید. سپس آن را از روی حرارت برداشته، از صافی رد کنید و بگذارید در دمای محیط کمی خنک شود. مربای آماده و سرد شده را در ظرفهای شیشه ای ریخته و نگهداری کنید. البته شیشه ها را کاملا پر نکنید، طوری که یک سانتی متر از لبه ظرف خالی باشد.
ظرف مربا را به صورتی که درب آن، به سمت پایین باشد، روی میز قرار دهید تا هوا کاملا از بین مربا خارج شود. پس از آن، شیشه را به حالت اولیه برگردانده، درب شیشه را باز کنید و لبه ظرف را با حوله کاغذی کاملا تمیز کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام دوست عزیز. می دونی که اگر دو سوم آب انگور نجوشه خوردنش حرامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.